Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Säröbanan (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=16737)

lan 2007-08-06 12:53

2 bifogad(e) fil(er)
Tack Bengan,
jag skall göra det om det behövs, jag har allt i en undermapp som heter eget med kuidnr som undermappar. Jag har lyckats skapa CDP-filer - jag provar att ladda upp dom nu så kan någon kolla om det fungerar?

Här kommer godsvagnarna, obromsade med boggien och sedan de bromsade.

lan 2007-08-06 12:56

Och här kommer personvagnarna. Hör av er med kritik och förslag om nedladdningen nu funkar så kan jag lägga det under tråden Downloads istället.

Det är ett fel i filen, se senare post med rätt fil! (anm.)

lan 2007-08-06 13:00

Hipp hurra! Det verkar fungera! Tack för all hjälp Bengan!

Håll till godo alla Säröbansdiggare.

Bengan 2007-08-06 16:02

5 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av lan
Hipp hurra! Det verkar fungera! Tack för all hjälp Bengan!

Håll till godo alla Säröbansdiggare.

Det är jag och alla andra som ska tacka för dessa vagnar lan.
Har provat och installerat i TRS2004 och TRS2006.
Alla vagnar förutom CS vagnen har fungerat perfekt i både 04 och 06.

Kuid:68375:50054 saknas för CS-vagnen.

Tror att det är för boggien, för vagnen finns med i listan. Men det går inte att sätta ut vagnen. När man sedan markerar en annan vagn, så försvinner den från listan.

Om du vill lägga in en bild av vagnen, vid packning till cdp-fil. Så klickar du på bildskärmen som finns här. Bilden ska vara i TGA och storlek 240x180

lan 2007-08-06 16:42

1 bifogad(e) fil(er)
Tack för alla tips Bengan. Det där med $Screenshot$ har jag inte fattat förrän nu. Jag skall göra dom när jag hinner och inför nästa uppladdning (boggivagnarna och NN3). Det var fel boggi till Cs-vagnen, den hade fått NN3-boggin av misstag (datorblindhet!). Jag har ändrat i config till rätt boggi (50104) och laddar upp personvagnarna på nytt. Roligt om vagnarna uppskattas - jag kanske börjar bygga loken så småning om!?

Jag lånade din bild med tåget över bron som screenshot för att testa.

Bengan 2007-08-06 17:15

2 bifogad(e) fil(er)
Nu fungerar även CS-vagnen för mig, i både TRS2004 och 06.

Skrev fel format tidigare. Inte tga. utan det ska vara jpg. 240x180.

Om ni har problem att hitta vagnarna. Så ligger dom under GSJ och inte under SE, SWE, Sweden m.m. av vad det finns för olika varianter.

alex 2007-08-06 17:57

CS vagnen funkar för mig med nu :)
Får tacka så mycket för dessa vagnar!

lan 2007-08-06 19:47

En liten kommentar. Grindarna på Cs-vagnen är jag speciellt nöjd med, det är ett härjande med Corel Photo-Paint men det lönar sig. Skall göra om grindarna till CDF och Cf i samband med att jag gör ABo, BCo och Co. Problemet med fönstren på CDF och CF beror, troligen på att jag har en TGA för fönstren och en BMP opacity med båda halvorna i samma fil, skall försöka dela upp dem när jag hinner. Det är roligt att mina "knypplingar" i gmax uppskattaas, då vågar man jobba vidare!

Snart kommer mer.

Bengan 2007-08-06 20:10

Får man besvära dig med, att göra en uppsättning med SJ-loggan på vagnarna också. Inte får att jag vet, om SJ också har haft dessa vagnar hos sig. Men i brist av gamla svenska personvagnar, så skulle inte jag ha något emot dessa som SJ vagnar också.

Håmacon 2007-08-07 11:47

Tack för dessa pärlor till vagnar!

/Håkan

lan 2007-08-07 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan
Får man besvära dig med, att göra en uppsättning med SJ-loggan på vagnarna också. Inte får att jag vet, om SJ också har haft dessa vagnar hos sig. Men i brist av gamla svenska personvagnar, så skulle inte jag ha något emot dessa som SJ vagnar också.

Bengan,
det ligger väl inte så mycket i mitt intresse men om du eller någon vill får ni gärna använda texturfilerna för att göra SJ-vagnar. Jag tror dom såg ungefär likadana ut, sånär som på fönster och märkning.

Om någon vill djupdyka så hör av er till mig så så mailar jag gärna gmax-filen så ni kan jobba vidare. (Jag är av uppfattningen att dela med sig befrämjar att vi får fler svenskt rullande material).

Melin 2007-08-08 08:45

jag saknar en kuid

67375:50004

nej de gjorde jag visst inte. glömde ladda ner den första. mycket trevliga vagnar. BRA jobbat.

lan 2007-08-09 20:31

GSJ ABo

3 bifogad(e) fil(er)
Säröbanans paradvagn!
I den åkte de välbeställda Särödirektörena in till Göteborg kl. 10 och återvände till Särö vid 2-tiden, det kallades att arbeta på den tiden!
Tyvärr hamnade gavlarna i fel ände(gmax vyer ställer till det ibland) men det går väl att fixa. Några bilder att titta på så länge:
(1:a klass avdelningen med röda gardiner och lädersäten, 2:a klass i gult)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:51.