![]() |
Extremt snyggt, och välgjort :applad:.
Exakt så där såg, och ser ju dom flesta, fortfarande bevarade, lokstallarna ut, med exakt den typen av "skorstenar" , t.o.m vajjrarna på taket har du fått med, stuket, å färgen på portarna, teglet, hela rubbet :tumme_upp:. Nästan overkligt verkligt :) |
Citat:
Väldigt snyggt och stilrent är det i alla fall. Det gillar jag. :) Väntar med spänning på fortsättningen. mvh .... Mats |
1 bifogad(e) fil(er)
Tackar! :o
Kollade på Sundbybergs rundstall och det har ju påtagliga likheter med det jag bygger, så det var en god gissning.. :tumupp: Tror jag nöjer mig med att hacka hål i väggen för fönstren och grundläggning, sen lägger jag upp bygget i sin första version. Måste höja hela byggnaden, så att inte portarna försöker svänga genom rälsen. Hur långt nästa version i sedan blir, ja det får jag se då det... Ett sånt här lokstall kan ju detaljeras nästan hur mycket som helst och det ska bli skoj det med, men nu är jag mest nyfiken på att få till miljön på en "typisk" svensk lokstation. Behövs en del andra objekt också. |
1 bifogad(e) fil(er)
Efter mycket huvudvärk med materialet för ljus på D-loket, behövdes lite avkoppling. En sån härninga snurrmojj kommer behövas till byggnaden ovan.
:) |
2 bifogad(e) fil(er)
En annan hårddiskvärmare som jag tänkte få ut inom kort... Villor i lite olika utföranden och beklädnader... Blir helt fria att måla om och dom har en egen textur enbart för fasaden, så nya färger är plättlätt att fixa.
Trähus först, tegel har ju lite annan konstruktion av fönstren så den får komma senare. |
Skitsnyggt:tumme_upp:
|
Allt detta ser ju fantastiskt bra ut Mazz!
Längtar fram tills man får se det inne i spelet! :tumme_upp: |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack för trevliga kommentarer! Hoppas kunna släppa första paketet nästa vecka.
Gul panel är väl en "måste-färg" tycker jag. precis som faluröd... Har ni önskemål om paneltyp och färg, så går det bra att tycka till. Bra bilder på huspanel är också användbart. Kåken är väl ingen jättepalats direkt, 63 kvm boyta är huset på. Större hus står såklart på agendan också. Senare. Samma koncept som förut, husen kommer i paket och paketen uppdateras med nya typer. De tidigare kan jag då smyga med uppdateringar på samma gång. :) |
Skitsnyggt:tumupp:
|
Mycket trevliga hus, kommer de även i flerplan?
|
Tack! :)
ja, de typer jag har för stunden i åtanke är följande:
Nästa serie efter denna här är hus med tegelfasad, där har jag ett knippe texturer. |
Det ser riktigt bra ut mazz! :drool:
|
Väldigt snyggt, speciellt texturerna. Och dom är ju det svåraste att få till, tycker jag iaf. :o
Jag ser fram emot fortsättningen. :) mvh .... Mats |
Kjempeflott :tumme_upp: Vi trenger flere hus til RW :)
|
Mycket snygg villa Mazz! Tänkte föreslå vinkel och 2-plan, men det hade du ju redan på g...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:53. |