![]() |
Hej,
jag är helt ny här på forumet, men jag tror detta är rätt tråd för att fråga. Hur lägger jag in andra tåg på MSTS, t.ex på den här rutten? helst så det blir en tidtabell av det och så man kan kan möta andra tåg osv. Tack |
Citat:
|
Citat:
Jag kan lägga in tåg i spelet, för att köra dom. Men jag har aldrig listat ut hur man lägger in mötande tåg som går via tidtabell. |
Välkommen till forumet!
Har du kollat giude hos BanByggarna? http://www.banbyggarna.se/guider/Aktivitet.htm Traffic Pattern, där kan du skapa mötande tåg, egna path och tider för mötande tåg. Det kan räcka med kort bit path bara tåget anpassar i rätt tid. |
Citat:
Nu har jag fått ett nytt problem, efter att jag installerade trollhättanrutten till MSTS mappen så finns den inte när jag ska välja rutter. Jag har MSTS-Bin, New roads och xtracks. Ska jag välja /MSTS/ROUTES, där den frågar vart man ska installera rutten? |
Kolla om rutten verkligen ligger i C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\Routes!
|
Körde du installationsprogrammet som administratör? Annars kan rutten hamna fel.
|
Citat:
Väldigt skumt. |
Okej!
Du får väl flytta Trollhättan_2 till Routes. Då funkar det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:25. |