Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Elektrolok litt Du (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=9702)

Mazz 2006-10-03 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av LasseJ
Jag vet min vän, tiden är alltid emot oss.... ville bara väcka liv i lite gamla känslor för en hatad och älskad vän.... den gamla Du maskinen. Den som gjorde lokförare av pojkar, innan datorerna förlät oss våra misstag. Att bli hängandes med 2 multade Du2 innan Mölndals Övre mitt i natten var ingen kul upplevelse, men å andra sidan, med ett spett och en slägga fixade man de flesta felen...

Därför med en tår i ögat väntar jag med spänning... (högspänning...)

Hälsar

LasseJ

Hihi, helt underbar motivering... :D Jag får dra ner på jobbet tror jag, så jag får fart på henne... Loket kommer garanterat, det här projektet ligger väldigt varmt om hjärtat här med.

LasseJ 2006-10-03 23:04

Jonatan,

din underbsara B maskin visar attt Du har rätt!!!

Tack!!!

Lasse

Jonatan 2006-10-04 10:45

Tack. Kul att nån gillar det.

/Jonatan

melin1971(avregistrerad) 2006-10-04 10:56

mycket fin modell. man kanske ska installera MSTS bara för att testa de här när du släpper det :D

Fredrik 2006-10-04 11:06

Själv ser jag fram emot att köra detta härliga lok i KRS :D

Där tror jag det kommer göra sig mycket bättre och detaljerna kan göras än bättre.

Till KRS väntar vi ju oss alla en komplett hytt också ;) :p

Johanb 2006-10-09 18:33

Väldigt snyggt lok som jag ser fram emot att få köra. :tumupp:

Perre 2006-10-20 20:31

Snyggt jobb Mazz, kommer du med en Da också sen eller väntar du med det tills KRS relesas för jag antar att det går att köra samma modeller även till KRS sen?

Sparkfot 2006-10-20 21:30

Litt. Da finns väl redan?.(om jag inte missminnermig)

Olaf Lindström 2006-10-20 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot

Förvisso finns det en hel del lok och vagnar som gjorts av olika byggare, men som sagt det är ju inte fel med en mer detaljerad modell som möter dagens datorer etc. bättre än modellen som byggdes av Emges, har jag för mig, 2001/02.:)

Totte 2006-10-20 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot

http://msts.pointclark.net/e-buzz/files/html/pass.html
Blädra neråt lite grann så hittar du den.

Sparkfot 2006-10-20 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Förvisso finns det en hel del lok och vagnar som gjorts av olika byggare, men som sagt det är ju inte fel med en mer detaljerad modell som möter dagens datorer etc. bättre än modellen som byggdes av Emges, har jag för mig, 2001/02.:)

Absolut har jag ingenting emot att någon bygger en förbättrad modell av den Da som redan finns.:)
Totte: Jag har redan Litt.da inlagt och sparat som zip fil precis som det mesta andra msts materialet som låg på e-buzz servern.:)

Mazz 2006-11-18 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av Perre
Snyggt jobb Mazz, kommer du med en Da också sen eller väntar du med det tills KRS relesas för jag antar att det går att köra samma modeller även till KRS sen?

Hej,

har inte sett ditt inlägg tidigare... :o

Jo, min tanke är att succesivt få ihop de flesta D-burks-typerna, med detta som bas. All heder till emges D-lok, men möjligheterna idag är ju större för datorn att hantera lite mer detaljerade lok, så nya versioner ska det absolut bli.

JBJ2 och tillhörande bygge av objekt går före dock, men sen blir det fordonsbygge och D-loket står mycke högt på min egna vill-ha-lista. Såklart med sikte på KRS, men under tiden blir det till MSTS.

:)

Hawk 2006-11-18 01:08

:tumupp:toppen:)

Arre 2006-11-18 19:07

Råkade bläddra in i denna tråden av "misstag" och såg bilderna på loket.
Fantastiskt!! :tumupp:
Själv är jag vanligtvis inte intresserad av msts men detta var ju ett undantag.
Nästan så man blir sugen på msts igen (efter kanske en halv säsong innan trainz;) )

ante 2006-12-31 22:21

Du 2

Hej!
Hur går det med loket DU till msts?

Mvh
Ante

Mazz 2007-01-02 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av ante
Hej!
Hur går det med loket DU till msts?

Mvh
Ante

Jag har "smyg-jobbat" lite granna på loket och namngivit samt länkat ihop delarna, med syfte att få ut loket på spåret med inte allt för stora ansträngningar. Men, nån tankevurpa nånstans, det ville sig inte riktigt. Helhjärtat blir det ju inte förrän JBJ2 är klar för min del och det innebär ju bygge av diverse objekt oxå. Sen ska både Du och C3 bli klara efter det. :) Och lite annat.

Hawk 2007-01-02 23:43

Hej:)
Ja kan lova att när JBJ2 börjar närma sej ett släpp, så e de nog "många sköna modeller"på G

JBJ2, är ett jätteprojekt, inget man fixar på en "helg" ;)

ante 2007-06-26 19:05

Litt Du

Hej!

Hur går det med lok Litt Du?

Är det på gång eller ?

Hälsar
Ante

Totte 2007-07-06 23:02

Enligt Mazz profil så har han varit inaktiv i forummet sen 27 maj. Troligen tog han semester från forummet och jag hoppas på hans återkomst till hösten. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:38.