Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Signaler (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11052)

Totte 2006-12-29 16:45

Fina signaler!! Är de även med förstärkta ljussken på lång håll? Sådana finns rutten DK2000 F.

Mazz 2006-12-29 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Fina signaler!! Är de även med förstärkta ljussken på lång håll? Sådana finns rutten DK2000 F.

ja, dom är med lång synbarhet. :)

Johanb 2006-12-30 16:50

Snyggt! Ser särskilt fram emot nya väggskyddssignaler. Gärna med animerade ljus. Det har ju gjorts tidigare.
;-)

Mazz 2006-12-30 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Johanb
Snyggt! Ser särskilt fram emot nya väggskyddssignaler. Gärna med animerade ljus. Det har ju gjorts tidigare.
;-)

Hur tänker du med animerade ljus? Att dom tänds o släcks mjukt, eller?

Totte 2006-12-30 22:52

Citat:

;-)

Hej!
De behöver bara fast sken. Om det verkligen blinkar så måste du nödbromsa tåget så att du inte kolliderar vägfordon.

tjalle 2006-12-30 22:59

Otroligt snygga signaler :tumupp: :tumupp:

Byggare Bob 2006-12-31 06:37

Citat:

;-)

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Hej!
De behöver bara fast sken. Om det verkligen blinkar så måste du nödbromsa tåget så att du inte kolliderar vägfordon.

Tror vi måste reda ut begreppen lite här...

Johan B menar "vägskyddet mot bilarna", d v s det växelvis rött blinkande ljuset vid övergången. Det ljuset skulle jag också vilja se animerat!:)

Totte pratar om V-försignalen a k a "dödskallen".
D v s det fasta gua skenen, som anger att vägskyddet fungerar och att tåget kan passera.
Det skulle jag också vilja se animerat d v s "blinkande" från det håll där inget tåg passerar, d v s då bommarna i vägskyddet är uppfällda.

dalchr01 2006-12-31 11:21

Dödskallarna har fast sken åt bägge håll när bommarna ligger nere, men på dubbelspår bara på det spår som det kommer ett tåg på.

Gott nytt år!

Johanb 2006-12-31 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob
Tror vi måste reda ut begreppen lite här...

Johan B menar "vägskyddet mot bilarna", d v s det växelvis rött blinkande ljuset vid övergången. Det ljuset skulle jag också vilja se animerat!:)

Totte pratar om V-försignalen a k a "dödskallen".
D v s det fasta gua skenen, som anger att vägskyddet fungerar och att tåget kan passera.
Det skulle jag också vilja se animerat d v s "blinkande" från det håll där inget tåg passerar, d v s då bommarna i vägskyddet är uppfällda.

Det var precis så jag menade. :-)
Ledsen om jag utryckte mig lite oklart.

Gott nytt år allihopa föresten!

Mazz 2006-12-31 13:04

Då är vi alla på samma linje... :)

Jag hade precis tänkt att fråga just det där med dubbelspår, men då fick jag svaret innan, tackelitack! :)

Har för mig at det är mått lurt med V-signalerna, döskallen är ju helt korrekt fungerande, men V-signalen har bara en aspekt, den kan bara visa kör och därmed visas inget annat i försignalen heller förståss. Ska försöka lösa det där, så det blir rätt fungerande.

knebert 2007-01-01 01:34

Hej!

Tycker dessa signalerna är hur bra som helst:tumupp:

Jag har ochså sett de signalerna som är mot vägen som danskarna har animerade. Det hade varit en höjdare om man fått till det.

Gott Nytt År till er alla!!!

MVH Kenneth

Huffus 2007-01-01 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
Då är vi alla på samma linje... :)

Jag hade precis tänkt att fråga just det där med dubbelspår, men då fick jag svaret innan, tackelitack! :)

Har för mig at det är mått lurt med V-signalerna, döskallen är ju helt korrekt fungerande, men V-signalen har bara en aspekt, den kan bara visa kör och därmed visas inget annat i försignalen heller förståss. Ska försöka lösa det där, så det blir rätt fungerande.

Mazz: V-signal visar rött sken när ex bommar är uppe och vitt sken när bommar är fällda.
MVH Uffe.

Henrik L 2007-01-01 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
Absolut ska de bryggmonterade göras oxå. Stolpar, vägskydds-signaler, dvärgar, dvärgar på stolpe, etc etc... Varianterna lär växa fram under JBJ2-signalsättningen, men ett antal är ju redan givna på förhand

Går det att fixa så dom Dvärgsignalerna som sitter stolpar att funka till Trainz? Hoppas nu att allting går bra :)

Mazz 2007-01-01 23:53

3 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av Metal_henke
Går det att fixa så dom Dvärgsignalerna som sitter stolpar att funka till Trainz? Hoppas nu att allting går bra :)

Nja, det har jag ingen aning om, faktiskt... Trainz har ju dessutom redan Tomas jättefina signaler ju, finns inte sån variant redan då?

Fick ihop resten av den här signalvarianten nu, vilket var första milstolpen innan andra typer byggs. Allt har sin baksida, så även en signal. Som vanligt, så blir det lite avslutande textur-donande, det blev lite för brunt tror jag på baksidan...

Mazz 2007-01-02 04:30

4 bifogad(e) fil(er)
urrk, kunde inte somna... :(

Lika bra att göra nått nyttigt. Bryggvarianten fick bli terapi-arbetet för i natt... :)

Nu sitter dom ju inte riktigt korrekt, men versionen av JBJ jag har är ju att betrakta som ren lab-version just nu, eftersom Hawk har originalet hos sig. Här ska det sitta mellansignaler utan försignalbesked...

Ser fram mot signalsättningen sedan, ska bli skoj. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:22.