![]() |
2 nya laster 100726
2 bifogad(e) fil(er)
Andelinds sockerpaket har blivit en last, tack Andelind!
Slumpad presseninglast till O och Oa-vagnarna. |
1 bifogad(e) fil(er)
Och ett lass utbytta gamla slipers.
|
Härligt, blir bara bättre å bättre.
|
Citat:
Vi har en Korvtiger som har en otrolig blick för de små detaljerna. Han tycker slipersarna är för krumma och jag är nog benägen att hålla med! Skall fila vidare på detta. |
Massa massa och ved!
2 bifogad(e) fil(er)
En av de svenskaste av alla laster på O-vagnar var säkert massaved och därefter pappersmassa och därefter pappersrullar under pressenning eller i G-vagnar (som Bear påpekar) till Finpappersbruken. Jag har börjat med massaved (dom till Lnps har "fel" längd" och ser väldigt enformiga ut). Textureringen är lite svår men duger nog(speciellt ändträet)?
Tyck och döm! 1:a bilden: 3,5 m Massaved för Lnps 2:a bilden: STL Massaved (3m lång) för O, Oa och Ob. L |
Ser bra ut! och jag kan hålla med dig! att mappa en trästock är inget kul jobb! Gjorde själv det i våras för ett skolprojekt, gick väll så där, men lärde mig en del iaf.
Så jag skulle vilja ge ett litet tips, det lättaste, om du vill ha en snygg mappning på vedhögen, om än lite tidskrävande, är att bygga ett visst antal stockar för sig själva, mappa dom separat och sedan möblera om så att du får en bra ordning. Hoppas inte du har något emot mitt lilla tipps ;) det var i alla fall av användning för mig i våras. |
100727 Massa
1 bifogad(e) fil(er)
Eftersom jag har Korvtiger som övervakare kan jag inte ta några genvägar! Jag har "rakat" slipers och rakat och snyggat till massaveden och gjort en pappersmasselast (väldigt vanligt gods både i öppna och slutna vagnar. På bilden en nylastad O-vagn med massabalar, sen skall pressening egentligen på men då är ju all möda förspilld!
|
:drool::tumme_upp:
|
100727
1 bifogad(e) fil(er)
Näst sista produkten i serien "från skog till skrivbord"!
|
Citat:
|
Citat:
Fin liten pappersbrand. ;) |
100728
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
vad gör man inte för att hålla chefen nöjd! Har gjort en pressenninginvirad variant på pappersrullar i de fall man var tvungen att använda öppna vagnar om bristen på täckta gjorde att man måste. "Bara kunden är nöjd!" - brukade i alla fall min chef alltid veva som en litania! Korvtiger: Självklart flamsäker pressenning av bästa gummi-impregnerad asbestväv! |
100729 Skrot
1 bifogad(e) fil(er)
Dagens bukett av laster blir på temat skrot.
|
100731
1 bifogad(e) fil(er)
Nya produkter idag, nytillverkat tegel, nyhuggen gatsten och Volvo duetter av Bear.
|
Kanske nästa produkt?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:16. |