![]() |
Affe,
gmax försöker göra en recover-fil i gmax\autoback, det kan gå? |
Lär er det om Gmax direkt istället!
TA ALLTID BACKUPS I FORM AV OLIKA FILER. Jag har på en del utav mina kreationer över 30 filer med modellen i olika grader av färdighet. Gmax-filer krachar när du gjort tillräckligt många ändringar i dom (filen klarar inte att hålla kvar informationen, enligt ett tyskt forum), så är det bara |
Jag letade i datorn och hittade en samma modell fast den var helt nybörjad...
Så nu så kommer det ta en till evighet! Det blev ingen recovery och jag ska göra backups efter att jag har arbetat mycket med den... Det ska jag komma ihåg... |
Jag har varit med om liknande ting, jag byggde en avancerad Ica-butik och sen stog det att den inte gick att öppna. Då försvann byggarglädjen.
Fast det går ju inte jämföra med din modell! Hoppas du vill bygga en ny, fast om det var mycket tråkigt att din gamla försvann. |
Jag bygegr en helt ny...
Men den har samma mått som den gammla... Alltså den som jag visat påd e senaste bilderna... |
Mitt Fyrahundrade inlägg :D
3 bifogad(e) fil(er)
Jag har byggt klart en del efter kraschen...
Följande bilder visar vad som är gammalt och vad som är nytt om man jämmför med de andra bilder jag har visat här: Och nummret blir 202... Nya loggor är påsatta och vindrutetorkare är också påsatta... Bifogad fil 18303 Nya loggor så som informations texten och öppningsknapparna m.m... Bifogad fil 18304 Och nya koppel är påsatta med några nya lampor som jag har gjort med mesh istället för att göra de med texturer... Det blir snyggare så tycker jag :D Bifogad fil 18305 Nu ska lådorna under byggas... :) |
Mycket mycket snyggt Affe, keep up the good work
Mvh Johnny Nilsson |
Oj oj, riktigt snyggt Affe. :tumupp: Bara nu inte Krille får se detta, tror inte det är nyttigt för honom. ;)
|
Wouw!:tumupp: Riktigt snyggt, Affe!
|
Citat:
Ser grymt bra ut, samtliga i översynslaget önskar dig lycka till med bygget:) Men jag vill påpeka att 201-209 endast har två vindrutetorkare. Den i mittrutan finns på 210 och uppåt. |
detta projekt följer jag med glädje måste jag säga , det ser skit fint ut o jag ser verkligen fram i mott att den släpps ( när du bestämmer att du vill göra det asså) jag vill se mer av dina grejer ;)
|
Grymt snyggt Affe!
Jag visste inte att du var ett sånt proffs på modellering! :tumupp: Hoppas du sparar filen på fler ställen och gör backuper så den inte försvinner igen! |
Otroligt snyggt... en liten synpunkt bara, dörrknapparna och det andra som sitter på samma plats, ska inte dom sitta lite närmare dörrarna?
Lycka till i fortsättningen!:) |
Tackar för de snälla komentarerna...
Jag har tagit bort vindrutetorkaren i mitten... :D Och jag tror också att öpnningsknapparna är lite för långt bort från dörrarna... Det är fixat nu... :) |
Citat:
|
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Nu så är passagerarutrymmet och hytten "nästan" klar... Jag lägger in hytten och passagerarutrymmet i en helt egen modell... Några bilder hur det ser ut just nu. Hytten just nu! Bifogad fil 18536 Interiören just nu! Bifogad fil 18537 Dörrarna just nu! Bifogad fil 18538 Stämmer dessa bilder nogorlunda med verkligen eller ngt som ska förändras? |
Det tar sig Affe, snyggt jobbat hittils!:tumupp:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Det ser väldigt bra ut!:) Jag skulle bara vilja se lite mindre luft mellan körkontrollern och sidofönstret, avståndet mellan spaken och väggen är runt 25 centimeter, annars ser det kanon ut.:tumupp:
|
Wow, mycket snyggt!! Jättefint jobb, grattis! Defenatly looking forward to the end result!
SV |
Jag imponeras Affe!
Mycket bra arbete :) Glöm inte att göra backuper ibland så att det inte blir som med den förra. ;) |
hur jävla skicklig är du?!
|
hur snabbt kommer den köra?
|
Citat:
Om han nu ska bygga en verklighetsmodell så ska man väl kunna köra lika fort som i verkligheten. |
Max 70 as far as i know, så vitt jag vet. Mvh Johnny Nilsson
|
Citat:
|
Jasså 80 km/h, så pass.
Pro stunde, Betyder det ungefär på vissa ställen eller? Mvh Johnny Nilsson |
Citat:
//Kristian-som nu skall ut och höja ett koppel på 217...:( |
Jaha se där ja. Mvh Johnny Nilsson
|
1 bifogad(e) fil(er)
Nästan färdig...
Har jag tur med lusten att bygga så kanske den blir klar till jul... Bodyn alltså... Om jag klarar scriptningen... Dörrar och vindrutetorkare ska animeras, även "strömsaken" och boggien. I hytten ska allt animeras... från parsienner till knappar... Men den lär nog dröja... Bifogad fil 19107 |
riktigt snyggt ! :) jag ser fram i mot den mycket, nä nu får jag bege mig o ta o vila lite inför i morgon ;)
|
händer det nåt specielt imorgon? Otroligt snygg vagn
|
Väldigt snyggt. Mycket imponerande.:)
Kommer man att kunna ändra ortsnamn i destinationsskyltarna? |
Snyggt! Hoppas att vi kan få se Roslagsbanan i TRS snart då... ;)
|
Ser mycket välbyggd ut :tumupp: . Lycka till med scriptingen.
|
Grymt detaljerad, bra jobbat! :)
|
Jättefint jobb Affe!!! Mvh Johnny Nilsson
|
Hejsan... Det var 4 månader sen jag postade något här och jag har vart väldigt inaktiv här på forumet...
Jag hade tänkt att lägga X10p på is men så kom byggglädjen tillbaka... Äntligen...! :D Jag kommer posta mer om detta imon efter jag har gjort klart några saker! God natt! :D |
det var länge sedan man hörde något, jag bara undrar hur går det ? har du laggt ner det eller har du byggt lite för dig själv kanske ? :D
|
Jag har ej börjat med scriptningen än och jag kommer troligen inte göra det under ett tag.
Jag funderar att lägga detta projekt på is eftersom jag är väldigt inaktiv inom forumet och Trainz och så har jag nästan tappat intresset fullt för tåg. :( |
detta var ju tråkigt att höra, hoppas du hittar inspiration och kan börja någon gång igen:rolleyes:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:05. |