![]() |
Hur har du gjort den där kartan??
Mvh Henrik |
Citat:
Paint blir det inte bra i tycker jag. |
Men den skulle mycket väl kunna vara gjort i Paint också. Det är ju inte några "specialprocedurer" som kräver Photoshop och dylikt på den iaf.
|
Nej iofs, men det blir ju alltid bättre resultat i Photoshop.
|
Efter lite tittande så kom jag fram till att bilden inte är gjort i Paint, det är tydligen skugga under linjerna ;)
|
....
Oj, kan man bygga så verklighetstroget i TRS?
Ja måste bara säga att det där är det snyggaste jag sett till TRS, Har du något tips ? Ja, jag tycker inte att jag har något att komma med när det kommer till bananbyggande så ja bara undra hur gör du? Hälsingar \ TW |
Jag gjorde kartan i photoshop. Gillar det programmet. Hur jag bygger för att det ska bli relistiskt? Jag utgår ifrån att i första hand bygga upp landskapet så att det blir realisitskt i hytten eftersom jag gillar att köra tågen därifrån och inte från utomhusvyerna. Skulle man zooma ut utomhusvyn skulle man se ett platt landskap ca 100m från spåret på sina ställen, men det är inget som syns från hytten eller från kameravyn (knapp 3). Sen är det bara att vara nogrann när man bygger. Det tar ju säkert 4h att bygga en km så det tar ett tag :rolleyes:
|
Jo jo ...
Kartan ?! menar du den du bygger på (i trs” eller?),
Det där med att bygga ur hyttens perspektiv, hmm jag gör jämt tvärt om, ska testa det. Hoppas du kan få den där linjen klar! TW |
Citat:
|
Hej ...
Citat:
inte den som du visade på bild här. Utan jag vet att man kan lägga in en karta i TRS och sedan bygga efter den / på den. Men vi kanske missförstod varandra ? TW |
Citat:
Mycket fin bana, en rutts verklighetskänsla bygger mycket på personen som bygger, troligen mer än simulatorn!:D "Keep up the good work"!:tumupp: |
...
Citat:
Hoppas du kan slutföra det. TW |
Citat:
mvh |
5 bifogad(e) fil(er)
More pictures...
mvh |
Hej!
Fortsatt snygga bilder. Kom ihåg att sätta upp varningsskyltarna "Livsfarlig Ledning" vid övergången. :) mvh .... Mats |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13. |