Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   KMJ Uppdatering (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=17265)

Mazz 2007-10-22 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av knebert
Hej

Det är sant att man kan göra det i Route Riter=RR, men det finns ochså en annan metod att göra det om man använder ett annat program ihop med RE så går det automatiskt, då tar det ca 10 minuter att byta på en hel rutt, men de dynamiska blir ju tyvärr kvar, de är ett h......s skrot...

MVH Kenneth

Jo, det är ju kanske så... :) Fast, spårbytet tar med den manuella metoden kanske en timme och så har man örn-koll på vad som gjorts... Dynamiska-spårarbetet tar kanske 50-100 arbetstimmar... :p

knebert 2007-10-22 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
Dynamiska-spårarbetet tar kanske 50-100 arbetstimmar... :p

Hej

Det är jag nog beredd att skriva under på:cool:

MVH Kenneth

knebert 2007-10-22 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Munksäter!:)

Hej

Ja det stämmer ganska bra det...

MVH Kenneth

Hawk 2007-10-22 20:08

Hej:)
Enligt Hack (Marc - 3DTrains), så fixar han dom dynamiska spåren på en hel rutt på mindre än en halvtimme.....
När han fixade SR på WF4, så tog de "bara en knapp halvtimme och där va massor av dynamiska spår, fråga mej bara inte hur han gjorde..

Mazz 2007-10-22 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk
Enligt Hack (Marc - 3DTrains), så fixar han dom dynamiska spåren på en hel rutt på mindre än en halvtimme.....
När han fixade SR på WF4, så tog de "bara en knapp halvtimme och där va massor av dynamiska spår, fråga mej bara inte hur han gjorde..

Javisst, om man använder den rutin som sätter dit dummy-spårdelarna istället för DT, så går ju det momentet fort också. Men finns det utrymme i tilsen för den mängd av adderade objekt det innebär? Om svaret på den frågan är ja, så är det ju bara o tuta o köra. Testa kan man ju göra hursomhelst, men det har jag utgått ifrån att Kenneth har tänkt sig.

Tänk bara på att man behöver lösa stoppbocken oxå. :)

knebert 2007-10-23 01:30

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
Javisst, om man använder den rutin som sätter dit dummy-spårdelarna istället för DT, så går ju det momentet fort också. Men finns det utrymme i tilsen för den mängd av adderade objekt det innebär? Om svaret på den frågan är ja, så är det ju bara o tuta o köra. Testa kan man ju göra hursomhelst, men det har jag utgått ifrån att Kenneth har tänkt sig.

Tänk bara på att man behöver lösa stoppbocken oxå. :)

Hej

Stoppbocken är löst:)

MVH Kenneth

knebert 2007-10-23 14:29

1 bifogad(e) fil(er)
Hej

Så här tänkte jag, men det kanske inte fungerar med denna eftersom det inte finns stopplykta:confused:

MVH Kenneth

Hawk 2007-10-24 12:38

Den duger nog, men ja tror Micke321 har en riktig Svensk stoppbock...

micke321 2007-10-24 17:29

Det är en av mina nya.... Kenneth har ett par tilll om jag inte minns fel...

abjol 2007-10-24 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av knebert
Hej

Så här tänkte jag, men det kanske inte fungerar med denna eftersom det inte finns stopplykta:confused:

MVH Kenneth

Hei denne er veldig bra. Er det murlig å laste ned den et sted? Jeg lurer også på hva slags skinne texture du har brukt på bildet hvor finner jeg denne?:D

knebert 2007-10-25 00:47

Citat:

Ursprungligen postat av abjol
Hei denne er veldig bra. Er det murlig å laste ned den et sted? Jeg lurer også på hva slags skinne texture du har brukt på bildet hvor finner jeg denne?:D

Hej

Tyvärr så finns den inte att ladda hem men maila till micke321 och hör om han vill släppa den.

Spårtexturen är en ungersk sak som jag hittade på någon sida någonstans, var vet jag inte idag, tyvärr...

MVH Kenneth

abjol 2007-10-25 20:26

Hei takk for svaret.:D

Adtranz92 2007-10-27 15:19

Kommer det nån testversion snart?

knebert 2007-10-27 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av haroldlowe12
Kommer det nån testversion snart?

Hej

Ja så småningom skall det väl göra det men just nu står det lite stilla eftersom jag är involverade i lite andra projekt. Har man sedan dessutom jobb, familj och hus och andra intresse som skall tas om hand så kommer man inte så långt på ett pass. Detta är inget man gör på en kafferast...

Sen så finns det testförare som redan är klara och som har hållt på med detta sedan urminnes tider.

Rutten kommer "kanske" att släppas till andra om Hawk ger sitt medgivande och allting fungerar till 100%. Funkar det inte hundra så blir det inget släpp heller.

MVH Kenneth

knebert 2007-11-12 23:09

Byggt lite till

Hej

Efter ett tags bortovaro från MSTS, på grund av diverse annat tex ryggbesvär (Varför kan man inte bli av med det?:( ) så har jag ikväll, en kvart, mer gick inte, så byggde jag lite på KMJ....

Jag hoppas att jag kan slutföra detta som planerat men jag kan tyvärr inte lova något.

Jag har nu i varje fall kommit så långt att det är bara ett par avsnitt där signalerna skall bytas ut innan en testversion kommer att gå ut, min förhoppning är att denna version skall vara ute innan denna månads slut...

Ha det bra

MVH Kenneth

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:34.