![]() |
Sydostbanan
5 bifogad(e) fil(er)
Skickar lite bilder på min rutt. Har kommit ca 5mil allt som allt. Tycker att spåret som jag använder med inbyggd banvall funkar ganska bra..
mvh |
2 bifogad(e) fil(er)
fler bilder
|
Snyggt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
|
Hej.
Detta var jätte snyggt hauguth:tumupp::D en fråga vart fick du tag i klädhängaren på bild 5 |
Instämmer med föregående talare, snyggt hauguth! :tumupp:
|
Allt mycket snyggt och välkomponerat och extra grant utefter banvallen!
Håkan |
Jättesnyggt:D Börjar tycka att detaljeringen på mina egna rutter är lite liten när jag ser dina bilder;)
MVH Kristian. |
Tack för de orden... Ja var tusan hittade jag klädhängaren? Kolla på DLS.
Den heter iaf Clothes Hoist <kuid:60238:25000>. mvh |
tack hauguth
|
1 bifogad(e) fil(er)
Här kommer lite fler bilder. Har nått Lundbyholm nu 21km väster från Karlsjö. Det är lite tomt på fordon men eftersom rutten inte e klar så plus att grafikkortet börjar få krupp så väntar jag med det lite.
Lundbyholm centrum |
1 bifogad(e) fil(er)
Framme vid plattformen spår 3.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tåget lämnar Lundbyholms C på väg mot Karlsjö.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Lundbyholms utkanter. Under viadukten går smalspåret från Lundbyholm mot en ännu ej upptäckt del av landet ;)
|
Mmm, snyggt...!! :D
|
1 bifogad(e) fil(er)
Växlingssätt. 2st Hg med gods lämnar tågspåret (till höger bakom industrispåret) mot den lokala industrin.
Växeln ligger 1 km väster om staden utanför stationsgränsen vilket gör att utfartssignalen har tilläggstavlan "förreglar växel". Tyckte att det var smartast att göra så. Hade velat ha stationsgränsen efter växeln i stället med mellansignaler efter centralstationsområdet men eftersom jag inte får bukt med 3 gröna i en 5lampors signal så blev det inte så proffsigt.. mvh |
Tycker din rutt är väldig väldig snygg,hoppas du släpper rutten:D
|
Kul att du tycker det :) Tänkte att jag skulle släppa den nå´n gång....men det kommer nog ta ett tag för det är mycket kvar.
mvh |
Du har gjort en jättesnyggt rutt Hauguth:D Även jag hoppas att den släpps så småningom, men inte förrän du känner att du är helt klar förstås=)
MVH Kristian. |
Tack! Va kul att du tycker det... :)
|
Tjena. Jätte fin rutt. Tänkte du utveckla smalspåret något i framtiden. Har nämligen en lite förkärlek till det (Jobbar med museitåg på helgerna).
|
Jo jag har tänkt bygga en smalspårsbana, allt i samma rutt. Den kommer nog bli på ca 10mil och efter att den passerat lite mindre orter kommer den slutligen komma fram till en större ort som man når även med bredspår fast via andra städer. (Som typ "Växjö-Hultsfred" smalspår och "Växjö-Kalmar-Hultsfred" Bredspår fast inte lika stort och omfattande). Jag tänkte att jag skulle lägga upp en kartritning där man kan se hur det e tänkt att banan ska se ut när den e klar.
Däremot har jag lite problem med övergångar och broar mm till smalspår. Är det någon som vet om det finns vägkorsningar mm till 891mm? Mvh |
Nja, inte direct för 891 mm. I mina försök har jag använt mig av czekiska 760 mm korsningar som passar något sådär. Dessvärre kommer jag inte ihåg Kuid numret. Samma gäller en bro jag hitta på samma sida.
|
891 tror jag inte det är något byggt för. Det är ju en mycket udda spårvidd (3 gamla svenska fot) däremot finns det 914mm (3 imperiska fot) på DLS. Osäker om någon har gjort just det vill ha men sök på narrow ng 3foot och liknande så hittar du nog något. Ett annat tips är ju att kolla på Auran forum och sedan ta kontakt med smalspåringarna där. Linda tex förstår svenska om du skriver till henne
|
Kan man inte ta upp bommarna för bredspår och pressa ihop dem till rätt spårvidd i Gmax tro?
|
Underbart!!
Jag blir nästan tårögd när jag ser din helt underbara bana!
Även den vore en dröm att få köra på! Men en fråga, hur lyckas du få kontaktledningarna så bra? |
Ett långt och otåligt trixande. Kontaktledningen tar ju 1/3 av tiden när man bygger. Tack för de fina komplimangerna föresten. :)
|
5 bifogad(e) fil(er)
Här kommer fler bilder från sydostbanan. Ma med gods och F i resandetåg en tidig morgon.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Utfartssignalen i Lundbyholm
|
Du gör otroligt fantastiskt snygg Hauguth:).Verkligen fantastiskt.
|
Ser nästan realistiskt ut! ;)
Fortsätt så... |
superbt snyggt, jag kanske verkar dum när jag ställer denna fråga men är det trs2004 eller trs 06?
|
Tack! Det är TRS2006..
|
Hej hauguth.
Hur går det med rutten? |
Jodå det går framåt. Ska lägga upp en karta på hur långt jag kommit och hur långt jag ska bygga. En grej jag undrar över är: Får man skicka med alla objects man använder i sin rutt. Det här med copyright och sånt. Det hade ju varit allra enklast om det hade gått. Att bara arkivera hela rutten med allt som den innehåller och sedan dela ut...Men med tanke på att jag använder STW2004 och 2005 så är jag inställd på att inte kunna det...
mvh |
5 bifogad(e) fil(er)
Fler bilder
|
Verkligen fint!:tumupp:
|
Jag gillar dina miljöer skarpt Hauguth! De ger verkligen en autentisk känsla.
Håkan |
Mycket fina skärmdumpar hauguth! :tumupp: Ger en "levande" och äkta känsla när man ser på dina bilder. :)
|
Håller med de tre övre skribenterna här, mycket snyggt och allt.:)
Så du kör mot rött också?! :D , ser på den första bilden att du håller en hastighet av 39 Km/h, tror inte du hann bromsa där eller?!;) |
http://217.197.57.186/forum/attachme...1&d=1140483271
Hej! Den här bilden tyckte jag om. Tyvärr är jag inte särskilt förtjust i den där hytten, men landskapet är underbart. Fortsätt så. :tumupp: mvh .... Mats EDIT: Trodde att jag skulle lyckas få in bilden i min post, men så skicklig är jag tydligen inte. Nåja, länken får väl duga. :rolleyes: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:47. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009