![]() |
Angående dowloadstation
1 bifogad(e) fil(er)
Hej jag har en fråga angående downloadstation.
En bild. Leopold. |
Ursäkta mig!
Vad är din fråga!? Du visar bilder på DP men ingen fråga?! |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej har en fråga när man laddar ner tåg från downloadstation så står det att man kan ladda ner med downloadhelper eller download FTP?
Här kommer en bild. Leopold. |
Download via FTP innebär att man använder ett speciellt FTP-program.
Fungerar det ena sättet så behöver man inte använda det andra (FTP). Auran ger dig bara valfrihet att välja. Dock bör du ta bort bilden då ditt lösenord syns där. Du borde verkligen tänka dig för innan du postar bilder med koder och lösenord på. Någon skulle kunna missbruka detta om de vill dig illa. |
Hej vilket alternativ föredrar du att jag ska använda mig av?
Leopold. |
Det är ju du som väljer, men via FTP tycker jag går snabbare då man inte behöver öppna Download Helper senare utan bara ladda ner .cdp-filen till en mapp eller skrivbord och sedan packa upp via cdp-en, men det är ju som sagt du som väljer.
|
FTP tycker jag.
|
Hej vfp420b vilket brukar du använda ftp eller downloadhelper?
Leopold. |
På vissa saker så kan jag inte få upp via FTP utan då för då får jag använda Download Helper.
Men när jag kan ladda ner via FTP så gör jag ju självklart det så jag slipper allt krångel med Download Helper. Så jag laddar mest ner via FTP-länk. |
Hej använder du det programmet som Fredrik skrev om?
Leopold. |
Japp, mycket enklare att ladda ner så..
|
Hej har du sett cdp filen i början på denna tråden där står det first class auran varför står det så?
Leopold. |
firstclass är en tjänst som innebär att du får högre och bättre nedladdningshastighet när du laddar ner.
Ungefär som som man åker första klass på tåg. Det SKA se ut så efter som du har tillgång till det. |
Hej Fredrik gäller det för 2004 eller 2006?
Leopold. |
Det gäller för båda!
Du kan ladda ner hur mycket du vill i snabb hastighet till båd TRS2004 och TRS2006. |
Hej Fredrik måste man ha det programmet för att ladda ner eller går det ändå?
Leopold. |
Som vi sa innan kan du välja hur du vill ladda ner. Det är helt upp till dig att välja och båda alternativen är lika bra. En del gillar download helper bättre medans andra gillar FTP bättre.
Ungefär som en del gillar sommaren bättre än vintern. |
Hej Fredrik hur tar jag bort serial number för 2004 och 2006 från planet auran?
Leopold. |
Varför ska du ta bort det?
Tar du bort det kan du inte längre ladda upp saker eller ladda ner saker från Auran. Låt det vara som det är! |
Hej Fredrik jag vill inte ha kvar något serienummer för 2004 och 2006 på planet auran.
Leopold. |
Men Fredrik frågade FARFÖR?
|
Förstår du att du kommer inte kunna ladda upp något du gjort (ommålningar) och du kommer inte heller kunna ladda ner något från Auran (downloadstation)
Du kommer bli helt utlåst och kommer inte kunna använda Trainz på det sätt du använder det idag. Om du ska sluta helt med Trainz kan jag förstå att du vill ta bort serienummren men nu förstår jag det inte alls. Varför vill du göra så du inte kan använda ditt Trainz fullt ut? |
Hej Fredrik det är bara serienumrerna som jag vill ha bort?
Leopold. |
Läs vad jag skrev! Du kommer inte kunna använda ditt Trainz på det sätt du gör idag om du tar bort serienummren!
|
Fredrik har rätt. Programmen kan inte fungera utan serienumren.
|
Men Leopold, varför vill du ta bort det?
|
Hej de serie nummer som jag har registrerat på planet auran går dom att ta bort?
Leopold. |
Planet auran? Vad är det?
|
Citat:
|
Citat:
|
Leopold:
Ta hjälp av dina föräldrar om du inte förstår men ja man kan ta bort serienummren men gör du det kommer du inte kunna använda Trainz som du vill! Vill du inte kunna använda Trainz mer? |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Fredrik kan auran ta bort serie numrerna?
En bild på hur jag menar kolla på det som jag har markerat med rött. Leopold. |
Ett litet klarläggande.
Det går INTE att "ta bort" ett registrerat serienummer hos Auran. Däremot kan dom spärra ett serienummer så att det inte längre kan användas av vare sig den som registrerat det eller någon annan. Det har hänt när folk försökt att sälja sitt serienummer till någon annan. |
Hej Fredrik vad menar du med att jag kommer bli utlåst som du skrev tidigare?
Leopold. |
Ok, då tar vi det från början.
Serienumren fungerar som en nyckel till downloadstation. För att kunna hämta saker därifrån och ladda upp saker dit så måste man ange sitt serienummer. Detta är för att dom som äger piratkopierade spel inte ska kunna använda dom. Vad Fredrik menar när han säger att du kommer att bli utelåst är att du inte kommer att kunna ladda ner saker från Downloadstation. Snälla ställ inga frågor om det jag skrivit för jag vet verkligen inte hur jag ska kunna förklara det enklare. Om ditt serienummer "tas bort" så kan du inte använda downloadstation mer. mvh .... Mats |
Leopold!
Om du läser svaret innan du skriver frågan så kommer det bli mycket lättare. Jag hade också problem med det förut. Sen tycker jag att du INTE tar del av svaren som folk skriver utan du skriver samma sak gång efter gång. En liten tankeställare :rolleyes: |
Hej eftersom att jag inte ska ladda ner något från downloadstation så behöver jag inte ha kvar något serie nummer.
Leopold. |
Det kunde du ha sagt för 3 sidor sen! ;)
|
Hej det som jag har skrivit är sant.
Leopold. |
Vi vet att det är sant!
Jag sa bara att du kunde sagt det från första början! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:02. |