![]() |
hej! jag skulle vilja köra mer online med trainz 2006. men jag har inga kompisar på listan. köra tåg fram och tillbaka till mig själv känns ju rätt meninslöst =)
|
Citat:
|
Lägg till mej med, men e inte inne så ofta xD! Heter på online chat victor_s (om ni undrar så var det pappa so mgörde mitt acc på trainz offesiella hemsida när det första kom ut xD.
|
ska bli! =)
jag heter med samma här som i spelet. |
Mig med. daniel942
|
Citat:
jag har problem med att lägga till folk som har understräck i sina namn. vad beror det på? jag hoppar in på north delen i den inbyggda iportalen. hoppas nån joinar på south. vore skoj att testa |
Citat:
|
Vad babblar du om? :D
|
Citat:
|
Melin-......
|
synd att du gav upp daniel. jag var typ 100 meter från portalen när du inte orkade längre att testa. =(
jag kommer köra tidewater north en stund. hoppas nån har lust att köra södra. =) |
Citat:
blev ensam tyvärr. Undrar om nån känner till bra banor som man kan ladda ner från cmp för iportal. Tidewater north och south är inte speciellt roliga. speciellt inte för den som ska vara south. helst banor där det går få tag i sakerna i cmp utan att få massa saker som är borta. vore tacksam för förslag. |
Pursche heter jag när jag är 'online'.
|
jag addar dig purshe. hoppas nån är online. =)
|
Fråga?
Om jag skickar över ett lok till någon annan som denne inte har installerat vad händer då? Och klarar portalerna av LARS last? |
Loket syns inte, jag fick ett tåg emd endast vagnar. LARS vet jag inte, det får vi prova.
|
har försökt ladda ner så mycket av lars jag bara hittar. deras hemsida där man kan ladda ner rubbet funkar ju inte tyvärr. har bara hittat lite. hade varit skoj att köra lite stål och sånt. CGD...heter du så även online...så fall kan jag ju alltid adda dig =) förhoppningsvis får jag mina svensta tåg 2004 och 2005 nästa vecka. vi får väl se.
|
Melin1971 gå in på online chaten!
|
Citat:
Det finns dessutom massor med LARS vagnar och andra tillbehör på DLS. Det mesta är dock USA baserat, men jag kör nästan uteslutande USA tåg. Det är kul att försöka ta sig över Marias Pass med tåg på runt 70-90 tunga vagnar dragna och puttade av ett helt koppel lok. Jag kommer dock inte så lång innan kopplen brister. Mer träning behövs. |
Citat:
jag har nog varit online i 6 timmar...inte en enda har varit online. dig såg jag ett kort ögonblick. tror jag missade ditt mess ett kort ögonbklick. när jag svarade svarade inte du..sen gick du off line =( attans |
Vad tror ni om att dela upp Razorback classic i olika delar med I-portalen och använda den som spelplan? Den är stor nog för åtminstonde 4 olika spelare och vill amn ha mer så får man väl lägga på andra linjer (iportaler) där spåren tar slut.
|
jag hänger på.....heter mindion i spelet.
|
Citat:
låter som en utmärkt ide. men jag har inte köpt razerback classik. eller menar ni den som är i spelet? |
Det har hänt lite. Vi är 4 st som är sammanlänkade just nu. jag kör på Bhj där jag lagt till ett kolkraftverk. En utmärkt och proffsig gjord bana.
Mindion kör Racorback Classic, den norra delen och centrala delen. melin tror jag använder Montana Link eller något liknande. Victor_c kom in idag med en ombyggd bana som jag inte kom ihåg namnet på. Än så länge så kör vi bara tåg fram och tillbaks. Det vore dock bra om man vet vad varje bana behöver. Lite info om min banan finns på http://svttl.pursche.se/BHJ_hp.pdf och kan ses och skrivas ut om ni har Adobes acrobatreader installerat. |
Hej! på er tåg-fan.Jag håller på å bygger ut en rutt som Säbyholm ja tänker bygga ut den rutten lite.Så ja tänk om ja kan lägga till er.
MVH GUBBEN50 |
japp jag kör montana rail link. och jag håller på att bygga ut den för det fanns inga fabriker orginal. när jag är klar får jag med lägga ut en fil så de ni ser var jag behöver och exporterar. Gubben50 som det är nu är alla välkomna. bara det att vi får skicka tåg mellan varandra som ska till nån annan. går inte ha precis alla på iportals. blir väldigt många iportals då =) tror mindion har ett ton såna just nu. jag kommer alltid kalla min portal för in kommer bara ha en portal för in. sen har jag lagt till 3 st som går till andra. Montona rail link har trippel spår som går ingenstans. alltså klockrent för just iportal.
|
som det ser ut nu så är det detta som gäller för min bana.
jag kan leverera: Lumber Passagerare Grain Flourbags Barly 20 contatiners 40 containers Woodships post för de med svenska tåg Jag behöver: Generalgods Logs Kol Wheat Oats passagerare kankse även lägger dit en torvmosse med. men jag får se. blir till Edit den är om jag gör det. |
som det ser ut nu så är det detta som gäller för min bana.
jag kan leverera: Lumber Passagerare Grain Flourbags Barly 20 contatiners 40 containers Woodships post för de med svenska tåg Jag behöver: Generalgods Logs Kol Wheat Oats passagerare kankse även lägger dit en torvmosse med. men jag får se. blir till Edit den är om jag gör det. sen vore jag tacksam om nån kunde tala om vilka vagnar det gäller för att få flourmill att funka. den tar inte emot mina barly vagnar. och jag vet inte vilka vagnar det gäller för Wheat och oats. när det gäller flourbags antar jag det är flatcar som gäller. |
hej där melin1971.
Är det USA tåg du kör med nu? Täckte sätta upp en bana som passar, men har just nu en med Australiensiska tåg. Den kan sicka kol men vil ha brännolja till gruvan. |
Citat:
|
jag kör både med svenska tåg och amerikanska. lite blandat. jag har lagt till tovr industi på min bana med nu. så nu kan jag levere torv.
|
4 bifogad(e) fil(er)
jag kommer köra med canadensika tåg. de tåg som går genom portalen gör åt disel =) så stäng av motorn på tåget i fall ni ska ha den stående ett tag. orginal lok så alla har den ju. sen har jag byggt up min passagerar terminal nu. 10 spår så det var lite jobb. sen har jag eletrifiserad vissa delar av terminal byggnaden för jag har ett pendel tåg går mellan terminalen och första stationen på mainline. har även satt dit powerstation rule. men. hur gör man för att eltågen ska stanna i fall powerstation går ner. gick ju inte välja tåg i den regeln utan bara byggnader.
lite bilder på min bana. så ni ser var era tåg tar vägen =) bilderna visar terminalen, plats för mer iportals =) , pendeltåget som går mellan terminal och första stationen på huvudbanan, och sen en av många bangårdar jag har på banan, |
Melin1971 kan du gå in på Chaten nu?
|
Japp!! kommer
|
ändringar
Har ändrat så jag bara har en portal in....kallad in.
Viss begränsning dock......Max längden är begränsad till 10 vagnar nu i början kan komma att utökas efter test. Har sen ett lite problem med onlinechatten....får inte upp offline så jag kan skicka meddelanden......men hoppas kunna lösa detta på nått sätt, men just nu fattar jag inte varför, har fungerat innan. mindion (alaska) |
funkar inte för mig heller. verkar som onlinechatten är nere för tillfället
|
Jag har också ändrat så jag har endast en in-portal. Den heter 'in' och jag heter Pursche.
- Jag vill ha max 10 vagnarståg med containers och kol. - Jag behöver Diesellok då banan är diesel. - Alla eltåg som kommer till mig skickar jag vidare till Victor_s då jag har ett genomgående spår med el. - Jag kan starta upp persontrafik vid intresse. - Jag skickar tillbaks koltågen tomma och conteinervagnarna med general goods eller Lumber beroende på vad ni vill ha. |
nu kör man igen
|
Citat:
|
har haft en del problem med den banan jag använt.....
många saker som jag inte kan begripa. men gör så nu att jag försöker hitta en annan bana att köra på, så skicka inga tåg til mindion. :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:02. |