![]() |
ang msts köpa ?
hej ..
sugen på att köpa msts 2006 jag undrar vad tycker ni .? Nu får ni hjälpa mig för jag är ju "Färsk".. och vill ha så mycket hjälp som möjligt om moddar och sånt där men verkar som ett jätte fräckt spel har prövat det en gång .. SUPER KUL:D |
Citat:
Ny medlem här! Välkommen till forummet. Visst finns MSTS att köpa. Den är gammal, men den är utmärkt simulator. |
Msts 2006? Tänker du möjligtvis på trs2006 eller menar du msts som är lite äldre. Även om spelet har några år på nacken är det otroligt givande. Det finns massor av lok, vagnar etc. att ladda ner på bland annat banbyggarna.se!
Frågan är bara vilken simulator du tänker på, det finns två större och dessa är Msts/TRS, TRS06 finns men msts är inte från 2006.;) |
MSTS2006, det låter i mina öron som TRS2006, det... :) MSTS firade 5-års-jubileum i somras, still going strong, det är fortfarande den som gäller för MSTS...
Ska du i första hand nyttja simulatorn för att köra, så är en stark rekommendation att köpa båda, dom har en hel del olika "nyanser", i positiv mening. Köra hinner man med att göra i flera simulatorer... Är din tanke att engagera dig djupare med att skapa eget och bygga rutter etc, vilket vi ju hoppas... :p Då är en det bästa att gå på första förslaget ändå och bilda dig en egen uppfattning om vilken simulator som kan passa dig bäst... För att lägga på lite extra, under 2007, så släpps en ny simulator, Kujus/EA:s Rail Simulator. Sista rekommendationen... Kolla runt här på forumet, speciellt i landskaps och 3D-forumen, för respektive simulator. Samt, i Kuju-forat, för att se lite in i framtiden... Välkommen till forumet... :) |
hälit
jo jag vill växla å bygga rutter om det går ??:confused: köra och göra lite moddar men jag undrar vilken tycker ni trs eller msts |
Citat:
Denna eviga fråga vilket som är bäst?? Som tidigare så får man pröva sej fram...Frågar du en som håller på med Trainz så säger han köp det och likadant gäller för MSTS... Denna delen av forumet svarar nog de flesta MSTS men frågar du på Trainz-delen av forumet så svarar nog de flesta Trainz... MVH Kenneth |
okay .. då vet jag .
men vilken kan man växla på då och har finsate landskap. och vart sträcker sig orginal maps alltså vart går rälsen ..? |
Båda simulatorerna växlar man i, vilken som har finaste landskap är som Fredrik sa i din andra tråd, en fråga om tycke o smak... :)
I MSTS finns det 6 rutter i original, på olika ställen i världen, vad TRS2006 innehåller i original är jag ej säker på. Men, så gott som ingen använder dessa originalrutter idag, då det finns så mycket annat att hämta hem som för länge sen överträffar originalets rutter på allt. |
okay men tror ni trainz har fler rutter i sverige ??
|
vilket ska man köpa det med dde gröna ångloket eller det med den orange gula dieselloket ??
|
Citat:
Hos TRS 2006 vet jag inte. Hoppas de som kör TRS kan svara på din fråga. |
men vilken tycker du är bäst av den gröna och den andra ?? vilken ska jag köpa vilken har såhär bäst med signaler och så i hopkoppling av vagnar
|
Citat:
Jag kan inte avgöra vilken simulator är bäst. Jag har inte kört TRS. |
ja jag ska köpa msts men det finns två en med ett grönt ång lok och en med ett orangegult diesellok
|
Citat:
|
jaha men vilken ska jag köpa då ??
|
När du hittar MS Train Simulator-paketet så brukar det stå på paketets baksida. Den ska innehålla sex st orginalrutter. 2 st från Amerika, 2st från Japan, 1st från England och en från Alperna.
Det finns båda loken du frågar efter. |
men det är inte så att jkag vill köra dem loken jag ska köra rc men på framsidan är dom där loken
|
Citat:
|
Citat:
(edit: æsj, så ikke side 2. beklager) |
okay
men på den oranga står det Microsoft Train Simulator - Exclusive exclucive ?? vad menas med det är det nå fel eller den kostar bara89 kr 114 kr med frakt ska den inte kosta uppåt 500 kr |
Spelet är som sagt 5 år gammalt. Det fungerar inte att sälja 5 år gamla spel för fullpris. Därför reas det ut.
|
VAD MENAS MED EXCLUCIVE ?? TRÅDEN OVAN
nu är jag med er köppte från webhallen 198kr totalt :D :D :D men vad menas med microsoft train simulator EXCLUCIVE ?? |
Citat:
|
Citat:
Nu blandar du ihop kagorna med morödderna.. Det är samma simulator med antingen det gröna eller oranga loket... Vilken du skall köpa? Ja som jag skrev tidigare, ställ frågan på MSTS-forumet så skriver säkert de flesta MSTS och ställer du frågan på Trainz-forumet så skriver de flesta säkert Trainz... Man kan jämföra det med tex Malmö FF och IFK Göteborg...Åker du till Göteborg och frågar vilka de håller på där så svarar de flesta IFK Göteborg och samma sak gäller om du åker till Malmö och frågar de där.. Sen att ställa den frågan, i mitt tycke en omöjlig fråga att svara direkt på. Det finns viss charm med Trainz och viss charm med MSTS....Vissa grejor kan man göra i MSTS som man inte kan göra i Trainz och vise versa... MVH Kenneth |
Citat:
Jo den dagen det kom ut så kostade det säkert uppemot den summan som du nämner...Priset idag är ju inte samma för en ny bil som kom ut 2001.. Sen att det heter Exclusive??? Ja den som det visste...Kan vara en uppdatering, annan kartong eller bara ett typiskt försäljningstrick... MVH Kenneth |
1 bifogad(e) fil(er)
så här ser mitt spel som är på väg till mejj :D
NOTERA det står exclusive |
Citat:
|
vadå andra saker ??
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hei
Disse to bilder er av to forpakkninger, men det er det samme spillet og tog i dem. |
Citat:
Citat:
|
nej det tror jag inte men man får väl ladda ner hur gör man när man ska ladda ner ett lok tex eller en vagn
|
Citat:
//Kristian |
Det finns INGEN skillnad. Samma spel oavsett namn
|
okay då vet jag skulle komma inom 1-2 arbetsdagar
|
Citat:
Eftersom jag haft båda versionerna skall jag räta ut en hel del frågetecken: 1. 2001 släpptes Microsoft Train Simulator av Microsoft i en stor boxad version. Den innehöll 2CD-skivor samt tryckta manualer och hade COA-label (Certificate of Authenticity) d v s äkthetsbevis. 2. Idag säljs Microsoft Train Simulator av UbiSoft, under budgetlabeln "EXCLUSIVE" d v s en "nyutgåva" med DVD-box och 2CD-skivor. Inga tryckta manualer, utan dessa finns som PDF-filer på CD1. Dessutom krävs i denna version att CD1, stoppas i CD-läsaren varje gång du vill starta spelet. Uppdateringen/patchen till v 1.2 kringgår dock detta och den finns här: http://download.microsoft.com/downlo...rainupdate.exe Därför kan spelet säljas billigare, eftersom i princip allt tryckt material finns på CD:n. Så det är inget försäljningsknep, det är ingen skillnad på spelet,förutom att spelet blir billigare till konsumenterna, och det skall vi vara glada för. Hoppas det har gett svar på frågorna :) |
AH tack för svaren
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:20. |