Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Er favoritsport? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25030)

trainz_bonden 2009-11-12 17:11

Er favoritsport?

Hej!
Jag tänket starta en tråd om vilken ens favoritsport är
och om man spelar eller är en trofast supporter:).
Själv spelar jag handboll och är linjespelare och håller på
Sävehof i elitserien.
(Eftersom det lag jag spelar i spelar i div. 2)

Antepante 2009-11-12 17:14

Själp så håller jag på med Fotboll.. Är målvakt,, Håller oxå på Elfsborg
Sen så följer jag hockey och är en trogen supporter för Frölunda, I handbollen så håller jag på AHK det enda lagat i handboll;) Alingsås HK

Theo92 2009-11-12 17:23

Min favoritsport är tennis då jag själv spelar och följer Söderling och de andra på toppnivå...

_gege 2009-11-12 17:53

Spelade golf förut, lagt av numera då tiden saknas. Hade nåt på 4 i handicap tror jag. :grin:

Totte 2009-11-12 17:58

Har spelat basket och var med Dövas Världsspel 1973, mötte bland annat USA. Bronsmedaljör.
Numera bowlar jag. Kul!

Silverwolf 2009-11-12 18:05

Håndball, og Ski hopping. Absolutt best.

Kristian 2009-11-12 18:05

Skidåkning. Både längd- och utförsåkning.

simhag8 2009-11-12 19:13

Hockey, trav , golf, :)

Dson 2009-11-12 19:45

Behöver nog inte ens svara, tror min bostadsort säger det mesta:D
Alpin skidåkning, såklart! Snart öppnar liftarna här, längta!:)

trainz_bonden 2009-11-12 19:50

Vad roligt att så många har en favoritsport:tumme_upp:.

Jared 2009-11-12 20:39

Själv har jag spelat pingis i tre år men jag la av i samband med min flytt men jag saknar det och alla gemenskapen som fanns.

stina 2009-11-12 22:07

Fotboll...

Världens mest demokratiska idrott, bara en boll och en någorlunda platt yta så är det bara att spela!

Viktor 2009-11-13 13:53

Luftgevärsskytte är min favoritsport. Skjuter i klass 15S =)

Bombardier Train 2009-11-13 15:04

Gillar inte fotboll och sport så mycket alls, däremot gillar jag faktiskt orientering. Det kanske inte är så vanligt. ;):)

bönan 2009-11-13 17:25

Jag föredrar segling. Lungn och trevlig sport/transportmöjlighet!:D

Dson 2009-11-13 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 196726)
Gillar inte fotboll och sport så mycket alls, däremot gillar jag faktiskt orientering. Det kanske inte är så vanligt. ;):)

Orientering är kul, ruggigt kul faktiskt!
Sprang när jag var liten då min mor och hennes man springer. De deltod bl.a. i O-ringen flera år:)
Har lett en orienteringstävling på skolan i högstadiet också och lite så. Too bad jag inte fortsatte springa mer seriöst... -.-

Bombardier Train 2009-11-13 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 196739)
Jag föredrar segling. Lungn och trevlig sport/transportmöjlighet!:D

Ja, det måste vara kul att segla. Men det är väl ganska svårt? :)

Wasso 2009-11-13 18:57

Handboll! :)

bönan 2009-11-13 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 196744)
Ja, det måste vara kul att segla. Men det är väl ganska svårt? :)

Hej! Ja, det är ju ganska annorlunda jämfört med det mesta andra...;) Svårigheten beror ju på båttypen och vädret. Vissa båtar kräver att man "burkar", dvs "hänger" ut över kanten för att den inte ska tippa. Men som med allt annat, så lär man sig med tiden. Jag har hållt på i över 5 år nu. Synd bara att det är en sommarsport i denna del av världen...:D

Schulz 2009-11-13 23:07

Har spelat innebandy, handboll och fotboll. Jag gillade alla väldigt mycket. Fotboll var väl det roligaste, speciellt inomhus då mer fysik krävdes. :)

simonbertilsson 2009-11-14 00:22

Ordet sport får mig att somna, och jag stänger alltid av radion när det vankas sport.
Nej, det där skippar jag helt och hållet faktiskt. Det närmsta jag kommer är väl om man åker och bowlar med kompisar eller dyl.

Marcus Gustavsson 2009-11-14 01:12

som en true gamer så får jag väll säga tangenttryckning då haha, nä men seriöst, inte så där jätte intresserad av sport, men lite hockey då och då är ju ganska uppfriskande ;)

Jonatan 2009-11-14 06:28

Min favsport är helt klart vem som kan trycka i sej ett kilo godis på två minuter. Jag är den oslagbara mästaren... speciellt när det gäller surgodis. ;)

Jared 2009-11-14 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av stina (Inlägg 196702)
Världens mest demokratiska idrott, bara en boll och en någorlunda platt yta så är det bara att spela!

Tyvärr är det en väldigt nervärderande syn på pingis eftersom det kräver en kvick reaktionstid och beslutsamhet om vad du ska göra här näst och fotarbetet som står till 90% av att du lyckas "ta bollen". Det kräver en hel del teknik. Om du går till vilken pingismatch som helst kommer du märka att det kräver en del träning för att kunna hinna med. Det räcker inte med att se vart bollen ska komma utan du måste hinna få in ett bra slag (loop, skära, flippa, smash, forhand eller backhand osv osv)

Jag antar att du bara spelat på "nybörjarnivå" för där är det inte mycket att göra. Jag säger inte att jag är proffs, långt ifrån, snarare amatörspelare eller hobbyspelara eller kalla det vad du vill men jag tyckte det var roligt och gemenskapen i laget vara kanon!

Schulz 2009-11-14 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 196726)

Orientering är väl inte så vanligt i huvudstaden?

Jared: Menar hon verkligen bordtennis? Är det inte fotboll?

Bombardier Train 2009-11-14 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 196798)
Orientering är väl inte så vanligt i huvudstaden?

Nej, det vanligaste är nog fotboll, men där jag bor (i Gullmarsplan) finns det en hel del skog. :)
Jag har även hört att det finns vissa som orienterar på natten, med pannlampa. :cool:

Dson 2009-11-14 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 196814)
Nej, det vanligaste är nog fotboll, men där jag bor (i Gullmarsplan) finns det en hel del skog. :)
Jag har även hört att det finns vissa som orienterar på natten, med pannlampa. :cool:

Nattorientering is the shit!
Min familj brukade nattorientera ibland, dock föll jag aldrig för det...

ekankal 2009-11-14 19:26

Som gammal hockeymålvakt så är det väl givet vad som står i topp.
Gillar tempot och lite hårda tag där kroppskontakt är tillåten.
Lite synd bara att favoriterna och hemmalaget Timrå har startat så trögt i säsongens elitserie.
Kanske dags att man remmar på sej grillorna och hjälper till lite, eller kanske inte förresten,
det var ju faktiskt drygt 30 år sen man lirade sist :D:D.

Kristian 2009-11-14 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Jared (Inlägg 196796)
Tyvärr är det en väldigt nervärderande syn på pingis eftersom det kräver en kvick reaktionstid och beslutsamhet om vad du ska göra här näst och fotarbetet som står till 90% av att du lyckas "ta bollen". Det kräver en hel del teknik. Om du går till vilken pingismatch som helst kommer du märka att det kräver en del träning för att kunna hinna med. Det räcker inte med att se vart bollen ska komma utan du måste hinna få in ett bra slag (loop, skära, flippa, smash, forhand eller backhand osv osv)

Jag antar att du bara spelat på "nybörjarnivå" för där är det inte mycket att göra. Jag säger inte att jag är proffs, långt ifrån, snarare amatörspelare eller hobbyspelara eller kalla det vad du vill men jag tyckte det var roligt och gemenskapen i laget vara kanon!

Stina menade fotboll om du tittar noga.

Schulz 2009-11-14 23:57

Ändå en nedvärdering av världens största lagsport (och populäraste). Fotboll är en konst, och den är vacker!

Marcus Gustavsson 2009-11-14 23:59

Om det nu är en konst så måste man ju kunna uppfatta det på flera olika sätt, annars är det ju inte konst ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:21.