Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   DNOJ No 5 Norrsund - en byggares vedermödor (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29577)

bjornl 2011-04-05 21:37

DNOJ No 5 Norrsund - en byggares vedermödor

1 bifogad(e) fil(er)
Hej

För de som är intresserade tänkte jag berätta lite då och då hur det går med mitt projket DNOJ No 5 Norrsund.

Jag bygger i Trainz Asset Creation Studio (dvs. Gmax), även om Blender nog är bättre så fastande jag för Gmax och den duger för mig.
Den har ju sina fördelar också. T.ex. finns det tuts om hur man gör animerade slidstyrningar och det kommer ju att behövas.

Spyfrog har ju hjälpt mig med ritningar och pekat på lämpliga böcker för mer research vilket jag kommer att behöva.

Min byggteknik kommer att vara lita annorlunda än vad jag har sett andra göra. Jag kommer nämligen att bygga två lok samtidigt.

Dels kommer jag att bygga den riktiga modellen men den tar tid eftersom saker och ting skall bli rätt.

Men parallellet bygger jag en dummy (se bilden) för att testa alla tekniker och koncept jag hoppas få till på ett ofarligt sätt.

Dummyn har ju inga krav alls på sig att se rätt ut vilket de orginella hjulen kan vitta om. Hålen är bara till för att se om animationerna blir rätt.
Det är på denna jag skall försöka testa saker som ChilliSkinning och animering med Bones av Walschaerts slidstyrning (vad har jag gett mig in på egentligen).

Så nu bär det av / BjörnL

spyfrog 2011-04-05 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av bjornl (Inlägg 234298)
Hej

För de som är intresserade tänkte jag berätta lite då och då hur det går med mitt projket DNOJ No 5 Norrsund.

Jag bygger i Trainz Asset Creation Studio (dvs. Gmax), även om Blender nog är bättre så fastande jag för Gmax och den duger för mig.
Den har ju sina fördelar också. T.ex. finns det tuts om hur man gör animerade slidstyrningar och det kommer ju att behövas.

Spyfrog har ju hjälpt mig med ritningar och pekat på lämpliga böcker för mer research vilket jag kommer att behöva.

Min byggteknik kommer att vara lita annorlunda än vad jag har sett andra göra. Jag kommer nämligen att bygga två lok samtidigt.

Dels kommer jag att bygga den riktiga modellen men den tar tid eftersom saker och ting skall bli rätt.

Men parallellet bygger jag en dummy (se bilden) för att testa alla tekniker och koncept jag hoppas få till på ett ofarligt sätt.

Dummyn har ju inga krav alls på sig att se rätt ut vilket de orginella hjulen kan vitta om. Hålen är bara till för att se om animationerna blir rätt.
Det är på denna jag skall försöka testa saker som ChilliSkinning och animering med Bones av Walschaerts slidstyrning (vad har jag gett mig in på egentligen).

Så nu bär det av / BjörnL

Fasen, jag gillar den här dummyn! Ser ju urkul ut med sina hjul.... det blir spännande att följa arbetet. Sen vore det ju inte fel med en nummer fem att köra mellan Linghed och Norrsundet heller.... ;-)

ekankal 2011-04-05 22:42

Skoj med lite projekt på gång till smalspår oxå (dina oxå, spyfrog).
Förutom LokKalles grejor, så är det ju tunnsått vad det gäller svenskt material.
Ser ju inte så dummt ut med den där dummy'n heller ;):D.

bjornl 2011-04-05 23:24

Smalspårsjox

Hej ekankal

Visst är smalspår precis lagom stort!

En fråga. Vad har LokKalle gjort för grejer tro. Jag har sett räls och jag har sett godsvagnar och moderna (ur mitt perspektiv) lokomotorer. Men inga ånglok och inga passagerarvaganar i 891 mm. Har någon gjort det ännu?

MVH / BjörnL

bjornl 2011-04-05 23:29

1 bifogad(e) fil(er)
Nu är dummyn klar att importera till Trainz. Alla points är på plats och rätt denna gång hoppas jag. Men den som lever får se, fast det får bli imorgon.

Hm, alla fyra axlarna är en bogey vilket väl borde betyda att hjulen snurrar lika fort vid gång inkl. de främre, men det är ju emot fysikens lagar.

Kan/skall man ha två olika bogeys på ett lok i ett sådna fall?

MVH / BjörnL

lan 2011-04-06 06:38

Ser jättebra ut björnl !!!! Du måste nog göra löpboggin som en egen boggi, men alla 3 drivhjulen har ju samma diameter så det skall vara en (animdist = pi * diametern).

bjornl 2011-04-06 18:03

2 bifogad(e) fil(er)
Hej lan

Tack så mycket :-)

Då dristar jag mig till att ställa en följdfråga eller två om points.

1. Om jag gör fler än en bogey och den främsta bara består av ett hjulpar
var sätter jag då a.bog0, a.bog1 och a.bog2.

Har jag flera (driv)axlar sätter jag ju enl Paul Hobbes ...

a.bog0’ should be at X=0, Z=0 and aligned to the Y coordinate of the frontmost
driving wheel. ‘a.bog1’ is at X=0, Z=0 and aligned to the Y coordinate of the
rearmost driving wheel.
‘a.bog2’ should be at 0,0,0.

Men om jag har en axel långt framför 0,0,0, kordinaterna.
sätter jag då a.bog0, a.bog1 på exakt samma plats dvs. alinead till y-kordinaten på löphjulaxeln och a.bog2 vid 0,0,0, dvs långt bakom a.bog0 och a.bog1?

2. Och var skall jag sätta a.cabfront, vid A, B eller C enl min lilla skiss.

3. Var hittar jag en vettig beskrivning av hur man sätter upp en katalogstruktur för ett ånglok som du (?) har gjort för den eminenta
SJG Litt A. Jag tog mig friheten att titta in ind en för att se hur det skall se ut. Eller gäller det bara att prova sig fram.

Jag läser min TCCG men blir bara måttligt klokare just nu.

MVH / BjörnL

lan 2011-04-06 18:24

Hallå björnl! Några svar.

a.bog0 skall alltid vara den främsta och a.bog1 den bakersta, domdäremellan bör man numrera framifrån och bakåt (a.bog2...3 osv.).

a.cabfront bör sitta mitt i hytten på loket, alltså ungefär vid C på dina skisser!

SJG Litt A??? Vet jag inte vad du talar om? Men titta på SJ litt J, den är väl rätt hyfsad?

bjornl 2011-04-09 22:46

1 bifogad(e) fil(er)
Hej LAn

Tack för tipset om points.

Jo jag jag skrev fel förstås. det var GSJ Lit A jag menade.

MVH / Björn L

bjornl 2011-04-09 22:51

Byggrapport

1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag bedrivit lite mer efterforskningar så nu känner jag att jag vågar mig på att börja bygga det riktiga loket.

Det skall bli den ombyggda och förlängda varianten med Knorrbromsar.
Modellen är tänkt att spegla hur den kan tänkas ha sett ut mellan 1920 eller så.

Man kommer hyggligt långt på en dag om man anstänger sig lite. så nu skall jag belöna mig men att se på min nyinköpta film omDONJ 8 och 12.

MVH / BjörnL

spyfrog 2011-04-09 23:11

Ser mycket snyggt ut! :tumme_upp:

Vem är för övrigt Paul Hobbs och vart hittar man hans uträkningar och vad är de bra för?

bjornl 2011-04-10 00:23

Hej Spyfrog
Detsamma får jag säga. Jag tror du är nogrannare än vad jag är.

Paul Hobbes bygger modeller, http://www.44090digitalmodels.co.uk/

Framför allt har han mkt bra tutorials för bygge i Gmax. Han har Blender tutorials också.
Jag utgår från att de också är bra men kanske inte lika utförliga.

Mvh / BjornL

bjornl 2011-04-10 23:06

1 bifogad(e) fil(er)
Hej

Har kommit lite vidare och merparten av loket under plåten är nog ganska kart nu.

Men jag inser att man kan fara helt åt fanders med viljan att superdetaljera. Skall jag sätta mutterhuvuden på cylindrarnas överdel eller ej? Hm.

ha det / Björnl

ekankal 2011-04-10 23:45

Imponerad :).

Tittar man på det du har åstakommit hittills, så kan man nästan tro att du har byggt lok i hela ditt liv ;):D.
Mycket fint :).

spyfrog 2011-04-10 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av bjornl (Inlägg 234763)
Hej

Har kommit lite vidare och merparten av loket under plåten är nog ganska kart nu.

Men jag inser att man kan fara helt åt fanders med viljan att superdetaljera. Skall jag sätta mutterhuvuden på cylindrarnas överdel eller ej? Hm.

ha det / Björnl

Det ser väldigt bra ut. Jag diggar särskilt dina hjul, de ser mycket bra ut. Jag fuskar själv med mina hjul - förenklade dem eftersom jag ansåg att originalen var alldeles för komlicerade.
Det är väl så man får spara lite polygoner antar jag, att dra ner lite på detaljerna där de kanske ändå inte märks så mycket? :)

rely 2011-04-11 00:03

Mycket snyggt! Håller med Ekan till 100% :tumme_upp:

korvtiger 2011-04-11 16:46

Mycket fint byggt! (Uppmuntran är alltid bra att börja med som vi har kommit fram till i Y6-tråden :D)

En liten fundering, den lilla utbuktningen i hjulens mitt där koppelstången är täkt att fästas, skall inte den vara lika djup (i X-led) som mitten på hjulet?

Angående muttrarna, om du känner dig stark på texturer, låt det vara, om inte så mejsla ut dem, men ha koll på polygonräknaren!

Spyfrog; det fina med att bygga modeller är att folk sällan saknar något om man "fuskar" när man bygger, bara man gör det med övertygelse. (Eller döljer det med skickliga texturer) Själv ägnar jag åtskilliga timmar, nästan lika mycket tid som själva byggandet, bara på att söka reda på fakta, bilder och kontrollera att vissa detaljer och att märkning stämmer överens med den tidsepok (nära på årtal) som modellen är en avbildelse av. Inte för att någon någonsin skulle märka om jag fuskade, men jag är en sådan perfektionist att jag kan inte släppa material annars. Både på gott och ont. :D

bjornl 2011-04-11 17:54

Hej Korvtiger

Tack för alla uppmuntrande ord, gammal i gården eller ny som jag så behövs dom, så är det.

När det gäller drivhjulen så är tappen för infästning av kopplingsstången faktiskt i exakt samma X plan som själva hjulcentrum. Men Gmax renderar så uselt (eller rättare sagt inte alls väl) så man får en amassa kosntiga effekter om man tittar på modellen på annat sätt än som trådmodell.

Jag har faktiskt hittat en bild på hjulaxel och tapp demonterad så hade jag byggt hjulen nu hade jag gjort det lite annourunda men nu tar jag ingte isär hjulen så det så.

Jag kommer nog inte att lägga till bultarna utan kommer att lägga dom polygonerna där de syns bättre så att säga. Jag har ju hela den övre delen kvar.

MVH / BjörnL

alex 2011-04-11 18:51

Det ser mycket bra ut hittills Björn! :tumme_upp: Roligt att också du började med ett lokbygge! :applad:

bjornl 2011-04-12 23:36

1 bifogad(e) fil(er)
Hej smalspårsälskare och alla andra

Nu har jag fått lite tid igen och kommit lite längre.

Jag är inte helt nöjd med eldstaden men jag får trösta mig med att jag aldrig har gjort dubbelkrökta ytor förut så det för bli som det är.

Superdetaljering däremot är hur kul som helst och uppenbarligen livsfarligt.

Poly counten är uppe i 7800 nu, hu!

Ni som vet, hur fungerar det med cabinteriören, laddas den samtidigt med loket så den skall räknas till den också?

MVH / BjörnL

andreas_92 2011-04-13 09:45

Snyygt där BjörnL! :tumme_upp: Spännande fortsättning.. ;)

leoj 2011-04-13 10:15

Har nog ett ord att säga, j'vlar vad med polygoner :o

men ack så snyggt de blir :)

spyfrog 2011-04-13 12:30

Hur var det nu - motsvarade en polygon ungefär en face?
Jag har ungefär 4000 faces på mitt ånglok så om det är ungefär 1:1 så lär du ha mkt mer detaljer. Det är klart, du har ju alla hjulen på plats också. Å andra sidan har jag en tender med också....

sealpower 2011-04-13 13:35

Ser bra ut, kör hårt :tumupp:

Ett snabbt förtydligande om polygoner.
Med polygon menas en flerhörnig yta med minst 3 hörn (vilket är den minsta mängden punkter som krävs för att spänna upp ett plan matematiskt). De siffror som brukar anges i CCG och andra byggarmanualer brukar därför vara angivet i triangelformade polygoner (man brukar skilja på tri-count och poly-count) och de flesta spelmotorer använder också trianglar i sina beräkningar (däribland trainz) vilket innebär att en modell med en viss mängd fyrkantiga polygoner egentligen har ett polygonantal som är det dubbla. Eftersom som det krävs 2 trianglar för att bygga upp en rektangel. Cirkulära objekt är också spännande då en cirkulär yta består av minst 5 tranglar och ännu fler bereonde på hur många sidor den har.

Ett lok kan idag var lätt 20 000 trianglar

leoj 2011-04-13 13:47

Det beror på :P

Välkommen till den förvirrade världen!
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...erview.svg.png

En polygon består av flera faces.

I gmax så finns det en "polygon counter", dock missvisande namn, för den räknar nämligen face.

Vissa program räknar faces och vissa polygoner. Blender räknar hela polygoner, så en fyrkant där är 1 polygon, medans i gmax och i trainz (som bara kan hantera trekanter) så är den 2.

Edit:
Nu var ju sealpower snabbare.
Det är som han säger, det går att ha många mer polygoner idag än det gjorde när manualen skrevs. Detta är lans trevliga uppskattningar http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...hlight=polygon

Värt att tänka på är att använda LOD!
Jag har betatestat lite LOD vagnar åt lan för länge sedan. Jag exprimetnerade runt massor och konstaterade att LOD är bra :)

Om man har massa vagnar på exempelvis en större station så är det önskvärt med mindre mängd polygoner på hela modellen, alt LOD.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...h_overview.svg

spyfrog 2011-04-13 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower (Inlägg 234941)
Ser bra ut, kör hårt :tumupp:

Ett snabbt förtydligande om polygoner.
Med polygon menas en flerhörnig yta med minst 3 hörn (vilket är den minsta mängden punkter som krävs för att spänna upp ett plan matematiskt). De siffror som brukar anges i CCG och andra byggarmanualer brukar därför vara angivet i triangelformade polygoner (man brukar skilja på tri-count och poly-count) och de flesta spelmotorer använder också trianglar i sina beräkningar (däribland trainz) vilket innebär att en modell med en viss mängd fyrkantiga polygoner egentligen har ett polygonantal som är det dubbla. Eftersom som det krävs 2 trianglar för att bygga upp en rektangel. Cirkulära objekt är också spännande då en cirkulär yta består av minst 5 tranglar och ännu fler bereonde på hur många sidor den har.

Ett lok kan idag var lätt 20 000 trianglar

Aha. Isf skall jag alltså troligen dubbla antalet faces från min 3D applikation för att få ungefärligt antal polygoner i Trainz - jag tror den räknar fyrkants faces nämligen....

Jag tänker satsa på LOD, det ingår i planen. Men det är ju en hel del mer jobb med LOD.... man får lite hårdraget bygga modellen typ 3 ggr med UV mapping 3ggr.... urk.

bjornl 2011-04-13 21:54

1 bifogad(e) fil(er)
Hej

Tack alla som svarade, vilken bra diskussion det blev.

Nu skall vi se om jag har fattat kontentan.

Gmax räknar Faces och inte polygoner i polycount.
Men å andra sida så är det som Trainz räknar som polygoner ändå trianglar vilket skulle betyda att Gmax och Trainz polycount kan jämföras.

Enl. Aurans rekomendation med LAn,s uppdatering så skall man räkna som absolut max:

Steam body (exl bogey mm): 12000/20000 polys.
Cab interior: 8000/20000 polys
Steam bogey (per drivaxel?): 5000/10000 polys
Loco shadow 700/5000 polys
--------------------------------------
Summa: 30700/ 90000 polys max

Här räknar jag med två drivaxlar och inga andra axlar.

Jisses, det blir verkligen många polygoner det.

Räknar jag på det viset har mitt lok (bodyn) exl. bogey detaljerat och klart (se bilden) 8250 polygoner. Plötsligt låter det inte så farligt längre.

Jag bestämmer att det föreställer loket innan det fick elgeneratorer så jag slipper läga till dom.
Är det föresten någon som vet när DONJ utrustade sina lok med elgeneratorer?

Så nu är det dags att börja fundera på hur jag skall UW mappa det.

Det blir nog inte Chilliscinning på loket utan något enklare för nu vill jag få det på banan och DONJ,s lok verkar ändå ha varit i olika nyanser av sotsvart under mesta delan av sin verksamma tid.

Version 1 kommer bara att ha kopplingsstänger och inte slidstyrning hade jag tänkt så får jag fundera på det sedan när jag löst allt det andra.

MVH / BjornL

spyfrog 2011-04-13 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av bjornl (Inlägg 234973)
Hej

Jag bestämmer att det föreställer loket innan det fick elgeneratorer så jag slipper läga till dom.
Är det föresten någon som vet när DONJ utrustade sina lok med elgeneratorer?

Så nu är det dags att börja fundera på hur jag skall UW mappa det.

Det blir nog inte Chilliscinning på loket utan något enklare för nu vill jag få det på banan och DONJ,s lok verkar ändå ha varit i olika nyanser av sotsvart under mesta delan av sin verksamma tid.

Version 1 kommer bara att ha kopplingsstänger och inte slidstyrning hade jag tänkt så får jag fundera på det sedan när jag löst allt det andra.

MVH / BjornL

Hade de här loken fler än en generator? Jag ser bara en generator på mitt loks ritning? Låter inte rimligt att det fanns fler på de mindre loken.

När det gäller färgen tror jag du har rätt. Dagligt bruk och transport av träkol, timmer och flis kombinerat med till viss del bristande underhåll gav nog en patina av sot och rost....

ekankal 2011-04-14 00:15

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av bjornl (Inlägg 234973)

utan något enklare för nu vill jag få det på banan och DONJ,s lok verkar ändå ha varit i olika nyanser av sotsvart under mesta delan av sin verksamma tid.

-------------------------------
Hoppas bara att du inte "slarvar bort" ett sådant stiligt bygge (ser ju rent förkrossande bra ut :)) med en "pannkakstexture" ;):).

Hur många underbara modeller har man inte sett, som har fallit platt till backen, när man har användt sej av typ 2-3 olika nyanser, och överlåtit åt Trainz att framhäva skuggor, rundningar, brytningar i karossform, mm.

Det blir ungefär samma resultat som om man skulle ha lagt ner oräknerliga timmar på att renov. exempelvis en sen 50-tals amerikanare, med massor av krom och detaljer, och sen när man är nästan klar säga: Äsch, vräk på mattsvart över rubbet, och helt plötsligt vart "pärlan" en "skrothög" bara ;):).

Ett "skräckexempel på ett sånt lok (inte så svårt att se vilket antar jag?) på bilderna, hur man kan "förstöra" och neutralisera (="döda" alla detaljer) en praktmodell med "pannkakstekniken" ;):D,

spyfrog 2011-04-14 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 234982)
-------------------------------
Hoppas bara att du inte "slarvar bort" ett sådant stiligt bygge (ser ju rent förkrossande bra ut :)) med en "pannkakstexture" ;):).

Hur många underbara modeller har man inte sett, som har fallit platt till backen, när man har användt sej av typ 2-3 olika nyanser, och överlåtit åt Trainz att framhäva skuggor, rundningar, brytningar i karossform, mm.

Det blir ungefär samma resultat som om man skulle ha lagt ner oräknerliga timmar på att renov. exempelvis en sen 50-tals amerikanare, med massor av krom och detaljer, och sen när man är nästan klar säga: Äsch, vräk på mattsvart över rubbet, och helt plötsligt vart "pärlan" en "skrothög" bara ;):).

Ett "skräckexempel på ett sånt lok (inte så svårt att se vilket antar jag?) på bilderna, hur man kan "förstöra" och neutralisera (="döda" alla detaljer) en praktmodell med "pannkakstekniken" ;):D,

Hmmm. Detta oroar mig. Jag är inge bra på UV mapping och texturer.
Hur får man för övrigt tag på bra och snygga texturer på lok som inte längre existerar? Man kan ju inte ta en bild och mappa på direkt då.

bjornl 2011-04-14 11:35

Hej Spyfrog

Nej loket hade nog bara en generator, jag uttrycket mig lite slarvigt bara.

Jag antar att det är den turbinliknande saken ovanpå ångpannan.

Men det finns en cylindrisk burk på höger sida av ångpanna som jag tolkar som en stor kondensator, det var den jag syftade på också.

MVH / BjörnL

bjornl 2011-04-14 11:42

Hej ekan

Jag har en plan!

DONJ hade ju tre sådan här lok och jag misstänker att Spyfrog behöver alla tre.

Det enda som skiljer dom åt är ju målning så jag tänkte bygga den alla tre och lära mig texturering after hand.

Så det första får bli lite enklare, no två lite bättre och det sista kan få vara i leveransmålning. På så sätt kan jag lära mig tekniken.

Man först måste jag få den på banan och det är mycket jag måste lära mig nu om:

Mappstruktur/undermappar
enginspec
Cab
skugga
mm, mm

Och så slidtyrningen förstås

MVH / BjörnL

spyfrog 2011-04-14 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av bjornl (Inlägg 234994)
Hej Spyfrog

Nej loket hade nog bara en generator, jag uttrycket mig lite slarvigt bara.

Jag antar att det är den turbinliknande saken ovanpå ångpannan.

Men det finns en cylindrisk burk på höger sida av ångpanna som jag tolkar som en stor kondensator, det var den jag syftade på också.

MVH / BjörnL

Hej Björn

Du, jag gissar att den där "cylindriska burken" på höger sida är enheten, jag minns inte om det är en kompressor eller någon typ av injektor, som gör tryckluft till tryckluftsbromsen. Den kan vara bra att ha om man vill ha broms.... ;)

korvtiger 2011-04-14 16:08

Behållaren som hänger under tanken på vänster sida är huvudbehållaren där man förvarade tryckluft till bromssytemet. På den andra sidan av pannan (höger, sett bakifrån) så sitter en enstegs knorrpump för att trycka ihop luften, driven av ånga från pannan.

Alla lok med elektrisk belysning hade en generator, och det är mycket riktigt den som sitter på pannan, med en liten skorsten pekande rakt upp.

bjornl 2011-04-15 15:59

shadow mesh?

1 bifogad(e) fil(er)
Hej Korvtiger

Tack, hm, då kanske jag bör bygg den i alla fall för bromsar behövs ju.

Nu skall jag skapa skuggor. Så jag måste fråga hur de mesharna skall se ut.

Är det så att jag skapar en MYCEKT! enkel lågpoly model av tex drivbogyn i samma storlek och X,Y,Z plcering som orginalet och texuerar den enfärgat svart? Det är så jag har tolkat det hela.

MVH / BjörnL

korvtiger 2011-04-15 17:37

Stämmer mycket bra med skuggorna. Dock så brukar ekerhjul ge problem, om man modellerar ekrarna spå sin skugga, den snurrar ju nämligen inte, så då kommer inte skuggbilden att snurra, plus att man faktiskt kan se shadow-meshen om den sticker ut, så gör hjulskuggorna som om det vore solida hjul.

bjornl 2011-04-16 20:17

1 bifogad(e) fil(er)
Hej

En kort rapport. Loket är nog ganska klart som modell nu och jag har tillbringat de senaste dagarna med att läsa Aurans Content Creation Guidefrån pärm till pärm.

Jag inser att man nog måste göra det för att fatta grunderna.

Det mesta av foldersturkturen är klar och just nu håller jag på med UW mappning ... med .... det.... tar .... sån .... tid, just nu går det runt i huvet.

Mitt stora problem är bristen på bra bilder av lok så jag har en bekännelse att göra.

LAn, jag har lånat från dina ånglokstexturer och klippt och klistrat för att få grundmaterial, får jag göra så? Snälla. Annars står jag still i bygget är jag rädd.

MVH / BJörnL

bjornl 2011-04-16 23:40

1 bifogad(e) fil(er)
Nä jag kunde inte ge mig så det fick bli lite mer arbete.

Men nu får det vara nog för ikväll.

MVH / BjörnL

spyfrog 2011-04-17 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av bjornl (Inlägg 235204)
Nä jag kunde inte ge mig så det fick bli lite mer arbete.

Men nu får det vara nog för ikväll.

MVH / BjörnL

Det ser väldigt bra ut. Själv har jag inte fått något gjort alls ikväll pga annat jobb..... men du ser ju ut att snart vara klar. Mkt imponerande.

ekankal 2011-04-17 01:00

Verkar bli dåligt med "pannkaka" till ärtsoppan :D:D.
Ser förbaskat bra ut :).

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22.