![]() |
Sydostbanan
2 bifogad(e) fil(er)
Bifogar några bilder av min bana. Har kommit ca 4 mil och än återstår det 10mil... Har tänkt att tidsepoken skall vara tidigt 80-tal så att det är realistiskt att både kunna köra Y1 och Da, F, T43 mfl. Är jättenöjd med alla svenska objects plus den italienska vegitationen förstås :cool:
Måste däremot skaffa Svenska tåg-skivorna så att jag kan byta ut de där kontaktledningsstolparna mot de mer äkta. Är det någon som vet om den gamla varianten uteliggare finns på skivorna? Som ser ut som ett liggande N som max tillåter en hastighet på 130km/h om jag minns rätt. Det vore ju kalas isåfall :rolleyes: Bild1: Da med tomvagnar passerar en obevakad järnvägsövergång. Bild2: Y1 närmar sig infartsignalen i järnvägsknuten Karlsjö. |
Trevliga bilder, och lycka till med byggandet.
|
Citat:
Svaret på din fråga är ja, den "stela" utliggaren finns med i Tomas paket, se bilden nedan. En länk om Tomas paket där du kan läsa mer om innehållet finns här -->> Tomas luftledningar http://www.home.vxu.se/tnonv03/swedi...re_center6.jpg |
Ser väldigt trevligt ut! :tumupp:
Får riktig "landsortsidyllkänsla". Se bara upp så du inte börjar "missbruka" gräset för mycket. Det är nästan vanebildande men kan lätt leda till spasmiska tågrörelser om det blir för mycket av det goda ;) |
1 bifogad(e) fil(er)
Ja jag behöver redan ett bättre grafikkort.. Har kollat lite på 850 XT kortet. Får nog bli ett sånt framöver.. Kostar ju en slant bara :(
Har beställt Svenska tåg-skivorna idag iaf så jag får in den mer avancerade kontaktledningen i banan.. Angående den gamla typen kontaktledning så ser den som jag är ute efter inte riktigt ut som den du visar Rojje. För denna som jag menar är ser ju ut såhär. ? Mvh /Hauguth |
Citat:
|
Sådana hade ju varit jättebra att ha. Blir lite konstigt att köra ett F-lok på en gammal spikad bana med moderna uteliggare när hastigheten begränsas av träsliprarna till 120km/h (Om jag minns rätt)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:40. |