Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   En av Sveriges mest framgångsrika exporter... [Bild] (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=12810)

simonbertilsson 2006-07-19 12:22

En av Sveriges mest framgångsrika exporter... [Bild]

...eller en av dess minst framgångsrika? Det beror på hur man ser det. Ur ekonomisk eller folkhälslig synvinkel. Undrar egentligen hur många i världen som fått sitt liv förstört av The Absolut Company... :tumner:

http://www.ludvigsborg.se/simon/pvbi...7/IMG_7769.jpg

Labonte 2006-07-19 18:08

Skål :tumupp:

mattias_train 2006-07-19 19:16

Ur ekonomisk synvinkel tycker jag:p.
Lite OT:
Nu vet jag varför alla är avundsjuka på oss Skåningar. VI HAR JU ABSOLUT:p;). Vad har dem??? Inget! Haha.

simonbertilsson 2006-07-19 19:38

Själv skäms jag över Absolut. Bortsett från sprittåget och de många jobbtillfällena så är det bara skit som lämnar den fabriken, men eftersom sprittåget slutade gå förra året, så... :tumner::(

alexfaldt 2006-07-19 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Själv skäms jag över Absolut. Bortsett från sprittåget och de många jobbtillfällena så är det bara skit som lämnar den fabriken, men eftersom sprittåget slutade gå förra året, så... :tumner::(

Jag skäms inte ett dugg över absolut! Ett av de starka företag som gjort Sverige känt i världen.
(+ att produkterna från den där byggnaden kan vara ganska trevliga i lagom mängd och i rätt sällskap!)

Att folk sen inte kan ta vara på sig själva är knappast Absolut´s fel!

Olaf Lindström 2006-07-19 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av alexfaldt
Jag skäms inte ett dugg över absolut! Ett av de starka företag som gjort Sverige känt i världen.
(+ att produkterna från den där byggnaden kan vara ganska trevliga i lagom mängd och i rätt sällskap!)

Instämmer på allt utom smaken som jag inte vågar uttala mig om...:p
Det företaget är lyckat och ger inkomster + gör sverige känt. Att de sen har en jäkla snygg grafisk profil och snygga flaskor gör inte saken sämre!

Labonte 2006-07-19 20:12

Citat:

instämmer helt å fullt... :tumupp:

Mazz 2006-07-19 20:49

Citat:

Absolut! :tumupp:

Dessutom är människor av en ganska enkel art och faktiskt ganska kreativt ibland oxå... Finns det inte köpe-grejjer, så gör man själv... Och hur bra är det på en skala i det här fallet... Bättre att låta proffsen göra denna ädla dryck... Att det sedan är en lysande export-artikel är ju förträffligt..

Absolut står nog inte för någon enskild tragedi, det är snarare dom som inte har förmåga att hantera det som är problemet...

Olaf Lindström 2006-07-19 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
Absolut! :tumupp:

Dessutom är människor av en ganska enkel art och faktiskt ganska kreativt ibland oxå... Finns det inte köpe-grejjer, så gör man själv... Och hur bra är det på en skala i det här fallet... Bättre att låta proffsen göra denna ädla dryck... Att det sedan är en lysande export-artikel är ju förträffligt..

Absolut står nog inte för någon enskild tragedi, det är snarare dom som inte har förmåga att hantera det som är problemet...

Som diskussionen säger så är det egentligen inte Absoluts fel, såvida de inte gör nån reklam riktad mot barn eller liknande dumt vilket vi inte sett ännu...:rolleyes:

Det är ju som att påstå att det är forumets fel om nån hackar det, inte forumet som ber om att bli hackat.

Labonte 2006-07-19 20:57

Citat:

skäms du över Volvo & Saab också? :)

alexfaldt 2006-07-19 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Labonte

Självklart, då folk dör i dödsolyckor där vVolvo/SAAB är inblandade - riktigt illa!
Måste ju vara fel på bilen, kan ju inte vara andra orsaker!

OBS! Stor ironi i detta inlägg! OBS!

simonbertilsson 2006-07-19 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av Labonte

Nej, men i min mening är sprit (bara sådan man dricker) rätt meningslöst. Finns annat gott att dricka, än sådant som förvränger folk och får dem att tappa omdömet så totalt. Tro mig, jag går Fordonsprogrammet på gymnasiet och hör om en hel del skit orsakad av etanol. Sen finns det ju förstås folk som kan hantera grejorna.
Jag har aldrig druckit något starkare än att jag har testat vin, och druckit en hel del cider (aldrig full), och jag är hur lycklig som helst. Har en stor nykter vänskapskrets, med vilken jag har det hur trevligt som helst.

Ps, det här om trafikolyckor. En hel del av dem är orsakade av en kombination av: fordon och alkohol. Vilket skulle ni välja att ta bort? ;)

alexfaldt 2006-07-20 00:22

Citat:

Nej, men i min mening är sprit (bara sådan man dricker) rätt meningslöst. Finns annat gott att dricka, än sådant som förvränger folk och får dem att tappa omdömet så totalt. Tro mig, jag går Fordonsprogrammet på gymnasiet och hör om en hel del skit orsakad av etanol. Sen finns det ju förstås folk som kan hantera grejorna.
Jag har aldrig druckit något starkare än att jag har testat vin, och druckit en hel del cider (aldrig full), och jag är hur lycklig som helst. Har en stor nykter vänskapskrets, med vilken jag har det hur trevligt som helst.

Ps, det här om trafikolyckor. En hel del av dem är orsakade av en kombination av: fordon och alkohol. Vilket skulle ni välja att ta bort? ;)

Allting är inte så svart/vitt. Alkohol kan vara en förhöjare i många sammanhang, bl.a till olika maträtter.
Att däremot dricka sig redlös är inget som gagnar någon. Inte hellerhör alkohol hemma i trafiken, där delar jag helt din åsikt!

knebert 2006-07-21 23:11

Citat:

Allting är inte så svart/vitt. Alkohol kan vara en förhöjare i många sammanhang, bl.a till olika maträtter.
Att däremot dricka sig redlös är inget som gagnar någon. Inte hellerhör alkohol hemma i trafiken, där delar jag helt din åsikt!

Hej!

Tycker att detta var ett mycket bra inlägg.

Att ta en öl till maten en het sommardag är en livshöjare, det kvittar egentligen vilken klass det är, det är en njutning helt enkelt. S

Sen att dessa drycker ej till hör varken trafik eller idrott det är ju bara fakta, det är vi nog alla överens om (hoppas jag!)

MVH Kenneth

PeterL 2006-07-24 01:15

Visst hör alkohol hemma i trafiken, om man tankar bilen med den, inte föraren...;)
Miljövänligt och billigare än bensin numera

MVH Peter

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:30.