![]() |
GDSJ-rutten
2 bifogad(e) fil(er)
Jag har börjat "leka" lite med Mazz GDSJ-rutt och kunde inte sätta ut carspawners eller plattforms och sidnings...
Fann att detta saknades i ref-filen: CarSpawner ( Class ( "<Interactive Objects>" ) Description ( "Car Spawner" ) StoreMatrix () ) Platform ( Class ( "<Interactive Objects>" ) Description ( "Platform Marker" ) StoreMatrix ( ) ) Siding ( Class ( "<Interactive Objects>" ) Description ( "Siding Marker" ) StoreMatrix ( ) ) Efter jag lagt till det, så var problemet borta! En idé jag har är att rutt ska både skildra nutid och det glada 70-talet. Detta vill jag åstadkomma genom att byta vissa shapes och textures! Har därför skapat 2 uppsättningar shapes och textures mappar som innehåller dom objekten/målningarna (bilar, telefonkiosker m.m.). Bild 1 = 70-talet Bild 2 = Nutid |
Lysande ide, Pierre! :tumupp: :D
Tack för din upptäckt med den saknade raderna i ref-filen! Får justera det i zippen! |
Jag gillar verkligen bilden till vänster, en bra början på en härlig miljö!:tumupp::D
|
Hej!
Det ser bra ut detta...:) En bra idé med att dela upp textures och shape mappen med olika varianter. Det inspirerar lite till att bygga lite under hösten...Har lite ritningar på äldre fordon. MVH Kenneth |
Roligt att ni gilla idén!
Kanske skulle försöka förklara bättre hur jag gjort... Har skapat två mappar. En heter Modern route och en heter Old route. I dom mapparna finns shapes och textures mappar. Så när jag vill att rutten ska skildra nutid, så kopierar jag shapes och textures mapparna från Modern route mappen till GDSJ mappen och skriver över filerna. Denna idé funkar bäst med ommålningar, men även med objekt i samma storlek (inte alla). Det går ut på att objekten döps likadant och skriver över varann, när man kopierar shapes och textures mapparna. T.ex. så heter både dom äldre och modernare bilarna (filnamnen) bil1, bil2, bil3 o.s.v. Och eftersom dom heter så i carspawn filen, så behöver inte den bytas. Och dom heter likadant i ref-filen också. En till idé är att t.ex. kor bara ska synas på sommaren. Så jag ska försöka ge dom en vinter-textur också. Den ska vara genomskinlig (alpha). Vi får se om det funkar!? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:33. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009