Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nya SUPER-detaljerade spår till TRS. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=13294)

Rojje 2006-08-29 16:58

Nya SUPER-detaljerade spår till TRS.
 
Kolla in denna tråd New content to be released och bilderna på spåren. Nu snackar vi verkligen superdetaljerade spår. ;) :D

Går åt många polys, men lågpolys är också på gång. Tur att han använder LOD så att mängden polys sjunker på avstånd.

Kommer som växlar med tungor och allt och som spår. Kolla in själva. :)

Robert 2006-08-29 17:02

Dom var inte dåliga;)

Håmacon 2006-08-29 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Tåg-Robban
Dom var inte dåliga;)

Kul att ha haft tur att välja en SIM där det inte står stilla. Jag fattar inte hur dom bär sig åt!

Håkan

Henrik L 2006-08-29 19:35

:eek: Gryma spår. Går dom att ladda hem?

Fredrik 2006-08-29 19:40

Tittade du bara på bilderna eller läste du texten?

Iaf stod det följande:

New content to be released
Hi everyone! I'm pleased to announce that shortly (2-3 weeks at the most) the following content will be available for free


Henrik L 2006-08-29 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
Tittade du bara på bilderna eller läste du texten?

Iaf stod det följande:

New content to be released
Hi everyone! I'm pleased to announce that shortly (2-3 weeks at the most) the following content will be available for free

Jag läste allt...

Erik Götborg 2006-08-29 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Metal_henke
Jag läste allt...

Kan du ju inte ha gjort, eftersom det skulle dröja ett tag....

Deskgrunt 2006-08-30 05:22

Dessa spår och växlar ser ju helt underbara ut men jag har två stora frågetecken:

- Prestandan? Visst hjälper LOD men med tanke på hur även "vanligt" detaljerade spår med egen mesh drar ner prestandan i TRS så är man ju lite skeptisk... Verkar dock som något kanske hänt med detta i SP1?

- Stöd för skripts? Tyvärr verkar det som han använder TRS2006 inbyggda funktioner för animerade växlar vilket betyder att skript kommer att få problem med att "läsa av" dessa. Tex såna som visar läge för nästa växel och skript som sätter rutter som Pathcontrol mm.
Vet inte om något även hänt här efter SP1 men innan så funkade inte såna skripts med de animerade växlar som följde med TRS2006. Då vore det bättre om han använt Andi's skript för animering som funkar precis som vanliga växlar.

Men det ser onekligen bra ut! :)

Json 2006-08-30 08:13

synd bara att killen gjort det så enkelt för sig och bara använt 1 slipertextur (kolla framförallt bild 3).

Annars är det onekligen otroligt fint...

CGD 2006-08-30 17:53

Blir man inte lite nyfiken på vad Auran folket tänker när man ser alla dessa fina nyheter. Vad skall de hitta på till en eventuell nästkommande Trainz. Kan Trainz överleva om de enbart lutar sig mot frivilliga konstruktörer? Är det inte andra bra tågsimulatorer på gång.
Klagomål på TRS2006 kommer från flera håll, även från väl kvalificerat håll. Flera ”konstruktionsbyråer” har vägrat bygga åt TRS 2006. Hur skall man tolka detta?
Jag har ingen annan spelerfarenhet så jag vet inte hur vanligt den här typen utav klagomål är.
Vad tycker ni andra?


CGD

Henrik L 2006-10-13 08:04

Vet nån om dom har kommit ut för nedladdning?

melin1971(avregistrerad) 2006-10-13 16:49

jag har förstått att signalerna inte kommer funka med dessa växlar. annars ser de förbaskat bra ut.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:14.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009