Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Fel i TRS? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=13957)

vfp420b 2006-10-21 03:51

Fel i TRS?

1 bifogad(e) fil(er)
Sitter och kör lite på Smålandsbanan och efter ca 10 minuter dyker ett felmeddelande upp (det på bilden), och spelet avslutas (inte så särskilt roligt när man har byggt långt utan att ha sparat)..
Startar spelet igen och kör en 10 minuter, då kommer samma meddelande upp, följt av "Skicka felrapport, Skicka inte".
Startar ytterligare en gång, och samma meddelande kommer upp igen efter en 10 minuter, har även startat om datorn och samma fel kommer upp igen..

Någon som vet felet? Bifogar en bild på felmeddelandet iaf som kommer upp..

svenolov 2006-10-21 12:11

Kör du samma session i alla 3 fallen?

vfp420b 2006-10-21 14:39

Jo, det är just det jag gör, iofs testade jag Mats elektrifierade BHJ och samma sak hände där också..

Henrik L 2006-10-21 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av vfp420b
Jo, det är just det jag gör, iofs testade jag Mats elektrifierade BHJ och samma sak hände där också..

Du får nog ta och skicka ett mail till Auran om detta.

vfp420b 2006-10-21 19:33

1 bifogad(e) fil(er)
Hmm.. nu dök ytterligare problem upp när jag körde på Smålandsbanan, när jag trycker på växlarna, så får jag upp ett felmeddelande och det går inte att ändra.
Och nu stängs spelet av så fort man ska köra iväg med ett tåg eller efter 5 min..
I felmeddelandet nu står det med en massa mer saker längre ner om vad det är fel i, någon som vet hur jag ska lösa problemet?

henke327 2006-10-31 17:08

Citat:

Sitter och kör lite på Smålandsbanan och efter ca 10 minuter dyker ett felmeddelande upp (det på bilden), och spelet avslutas (inte så särskilt roligt när man har byggt långt utan att ha sparat)..
Startar spelet igen och kör en 10 minuter, då kommer samma meddelande upp, följt av "Skicka felrapport, Skicka inte".
Startar ytterligare en gång, och samma meddelande kommer upp igen efter en 10 minuter, har även startat om datorn och samma fel kommer upp igen..

Tyvärr är du inte ensam, det meddelandet dyker upp titt som tätt för mig. JAg försöker spara så ofta jag kommer ihåg :( Surt sa räven...

Arre 2006-10-31 17:10

Vet ej varför det dyker upp ibland men för mig så slås spelet av vad man än trycker sen.

Kristian 2006-10-31 17:13

Exakt samma för mig. Efter ett par timmars byggande av kontaktledning på spårvägen: PANG!, så satt den j*vla rutan där:( Så det gäller att spara så ofta man kommer på det.

mr_magnell 2006-11-03 11:33

Citat:

Detta problem hade jag också förr, men det avjälptes med att jag uppdaterade till senaste grafikkorts drivrutinerna och ändrade från OpenGL till DirectX istället. Efter det har jag aldrig haft några problem.

markus91 2006-11-12 15:09

Lika dant för mig

Det hända lika dant på mitt gammal auran spel, jag fick spara ofta för att inte bli skogståkig när spelet stängs av.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:50.