Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Gamlat möter mindre gammalt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=18060)

Jared 2007-12-20 15:22

Gamlat möter mindre gammalt

Denna bild tog min far år 2003 då vi hade våran gamla fina Volvo 245. Det var en riktigt trotjänare, denna bil har tagit oss ända nr till Tyskland och har toppat hastighetsmätaren. Varför skrotade vi den när vi fick en ny bil? Vi ångrar det denna bil var den bästa vi någonsin har haft.
Bilen smälter in i den gamla omgivningen visserligen är någ huset betydligt äldre än bilen. All kritik tas emot, men DET ÄR INTE JAG SOM ÄR FOTOGRAFEN VID DETTA TILLFÄLLE

http://i217.photobucket.com/albums/c...d-P7051240.jpg

Jared 2007-12-21 15:15

Ingen spontan kommentar??
Obs: Det ska vara gammalt möter gammalt:P

Dson 2007-12-21 15:22

Riktigt trevlig bild! Volvo 245, röd stuga i en skog på sommaren.. Kan det bli mer svenskt?:D

Jared 2007-12-21 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Dson
Riktigt trevlig bild! Volvo 245, röd stuga i en skog på sommaren.. Kan det bli mer svenskt?:D

Tackar för värmande ord... Detta är riktig skog.. Fick först köra ut en bra bit utanför Markaryd sidan in på en grusväg och sedan genom en kohage och lite till:) Vi befinner oss ca 1½ km från närmsta bosatta hus som är min farfars hus:) Men återigen tackar för värmande ord och det säger även far min.

Schulz 2007-12-21 17:43

Kan väl möjligtvis inte bli mer Svenssonsvenskt med en Volvo 240/245 eller 740/745. Visst håller de länge, men de är fanimej bara skrot enligt mig :mad: (ursäkta orden, men jag gillar inte svenska bilmärken, förutom Koenigsegg då).

Men budskapet i bilden är ju helt godkänt, gamla torp har sin charm. :)

Marcus Gustavsson 2007-12-21 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Dson

uja, de kan vara en pv i stället, fin bild förövrigt

simonbertilsson 2007-12-21 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz
Kan väl möjligtvis inte bli mer Svenssonsvenskt med en Volvo 240/245 eller 740/745. Visst håller de länge, men de är fanimej bara skrot enligt mig :mad: (ursäkta orden, men jag gillar inte svenska bilmärken, förutom Koenigsegg då).

Men budskapet i bilden är ju helt godkänt, gamla torp har sin charm. :)

Alltså jag håller helt klart med. Det finns inget som saknar charm så mycket som Volvo 240/740. De är gjorda av rent praktiska motiv, men saknar helt estetiska baktankar. Fyrkantighet när den är som sämst.
Men visst är det charmigt med PV och Amazon...
Även om jag själv är frälst på Saab. De har alltid haft en sportigare attityd, och ett trevligare formspråk. Lika praktiska som Volvo, men betydligt roligare.

Eric B 2007-12-21 18:22

Volvo 240 är verkligen en bil jag vill köra skiten ur bokstavligt talat. Det skall ryka om motorn, kolvarna skall ha skjutit genom motorhuven och den lilla grusvägen skall vara helt sönderkörd ;)

EDIT: Stavfel

Jared 2007-12-21 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Alltså jag håller helt klart med. Det finns inget som saknar charm så mycket som Volvo 240/740. De är gjorda av rent praktiska motiv, men saknar helt estetiska baktankar. Fyrkantighet när den är som sämst.
Även om jag själv är frälst på Saab. De har alltid haft en sportigare attityd, och ett trevligare formspråk. Lika praktiska som Volvo, men betydligt roligare.

Jag misstänker att det finns en anledning till varför dom har gjort den så kantig. Visserligen kan jag hålla med om att det kan vara lite fult, men Volvo ville väl få en bra, stor och rymlig familjebil därav kantigheten misstänker jag:). Men jag vet inte varför jag är så fäst vid dessa bilar.. Jag tycker inte om volvos senaste modeller (V70, Xc70, C30, S40 etc). Det ska vara äldre volvo bilar före 2003:).

Men jag tackar för alla kommentarer och det gör även min far som är fotografen.

Citat:

Ursprungligen postat av ssg
Volvo 240 är verkligen en bil jag vill köra skiten ur bokstavligt talat. Det skall ryka om motorn, kolvarna skall ha skjutit genom motorhuvet och den lilla grusvägen skall vara helt sönderkörd ;)

Tro mig min farsa försökte för skoj skull, gick inte så bra... 190 km/h på fyrans växel och 120 på trean... Det går knappt;) Isåfall ska man toktrimma bilen:)

simonbertilsson 2007-12-21 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av ssg
Volvo 240 är verkligen en bil jag vill köra skiten ur bokstavligt talat. Det skall ryka om motorn, kolvarna skall ha skjutit genom motorhuvet och den lilla grusvägen skall vara helt sönderkörd ;)

Haha! Man kan inte ta kål på en 240. Töm den på motorolja, och du kommer ändå inte lyckas. ;)

http://www.simonbertilsson.se/portaa.../240_2-002.jpg
Så här ska en 240 användas! :D

Schulz 2007-12-22 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson

Mjo, äldre Volvo är nostalgi. Fast gillar lite 140, de var rätt fräna ändå.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:38.