Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Trainz öppnas inte (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=18351)

Julian 2008-01-27 12:02

Trainz öppnas inte

1 bifogad(e) fil(er)
Mitt trainz öppnas inte. Har inte funkat på 2 dygn. Ibland när jag har cmp uppe så hänger det sig. Om jag då klickar ctrl-alt-delete så kan jag inte öppna trainz på kanske 1½ timme. Men nu har det gått ca 2 dygn och jag kan inte öppna det. Efter att jag tryckt på start så händer inget. Det öppnas inte. Vad ska jag göra. Man kan väl instalera trainz flera gånger på samma dator?

Julian 2008-01-27 20:46

glöm det. Jag ominstalerade trs och har sparat ner mina banor på en cd. Måste bara registrera en ny användare på Auran för att kunna ladda ner. Men nu är ju aurans sida nere igen så jag får vänta.:tumner:

Julian 2008-01-28 00:17

Men vafasen!:mad: :mad: :mad: :tumner: :tumner: Jag kan inte öppna trainz. När jag har klickat på start händer ingenting, det bara hänger sig. Någon som vet vad jag ska göra.

TriQz 2008-01-28 00:45

Har du ominsterllerat utan att starta om datorn?
Pröva med det om du ej har gjort det!

Julian 2008-01-28 00:48

det har jag gjort.

Totte 2008-01-28 10:00

Avinstallera programmet och sen gör du diskrensning. Sen installerar du igen. Pröva! Se efter hårddiskens egenskaper och där finns diskrensning.

MatsH 2008-01-28 10:48

Ibland när t.ex. CMP crashar så ligger programmet fortfarande kvar. Då kan du öppna aktivitetshanteraren och titta under processer. Om det är något Trainz-relaterat igång där så avslutar du det. Men jag tycker att det i så fall borde räcka med att starta om datorn. :confused:

.... Mats

Julian 2008-01-28 12:41

cmp hänger sig nästan alltid för mig. Om jag går in i aktivitetshanteraren och klickar bort något trainz-relaterat så kan jag inte öppna något trainz-relaterat på någon timme. Men nu har det ju gått betydligt längre..

Julian 2008-01-28 13:46

3 bifogad(e) fil(er)
Nu verkar det som att det inte är ominstalerat. Alla banor finns kvar. Men ett problem återstår. Mina banor ser ut så här. När jag öppnar trainz så står det "Sorry, Your CD-key is invalid, or your trainzinstallation is damaged. Please reinstall Trainz" Railyard är också helt svart. Inga tåg synns. Vad gör man:confused:

TriQz 2008-01-28 15:58

Se till att CD-skivan inte är skadad eller smutsig...
Jag hade ett liknande problem med ett annat spel.

Julian 2008-01-28 16:09

Kan inte se några som helst repor på den. Har tvättat och torkat den. Ska testa igen.

Julian 2008-01-28 16:13

Kan det bero på att jag tog bort trainz och sedan installerade det igen. Jag har hört att det funkar att ta bort och sedan installera igen om det är på samma dator.

TriQz 2008-01-28 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Julian
Kan det bero på att jag tog bort trainz och sedan installerade det igen. Jag har hört att det funkar att ta bort och sedan installera igen om det är på samma dator.

Jag har ominstellerat Trainz 2 ggr och det funkar fortfarande!

Totte 2008-01-28 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Julian

Har du kört diskrensning? Är skivan orginal? Om den kopierad skiva så går det förmodligen inte köra programmet.

nextuz 2008-01-28 22:15

Jag fick göra en ominstall av datorn innan jag fick trainz o fungera.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24.