![]() |
Var kan man hitta REF- filerna?
Var kan man hitta REF- filerna i DK 2000H mappen? :datastrul: Måste ta bort en sådan fil för att kunna ändra i rutten med Rutteditorn.
|
Hej!
Du kan inte ta bort ref-filen som finns i ruttens mapp. |
1 bifogad(e) fil(er)
:noterat: Men vad ska jag göra eftersom jag får detta meddelande när jag ska öppna DK2000H rutten i editorn.
|
Ref filen är den som styr vilka objekt som finns i rutten.. Tar du bort den skiter sig allt. Det du ska göra är att kolla översta raden... alså rad 0... Där är nåt fel.
|
Jag har tänkt samma sak som du, Ruben, fast med en annan dansk rutt och i den fanns det heller ingen ref-fil. En ref-fil listar objekten i rutt. Den behövs när man ska bygga, men verkar inte behövas för körningen (då den saknas i flera rutter jag tagit hem och kört!).
Anledningen att ruttbyggaren tar bort den, är av den enkla anledningen att dom inte vill nån ska ändra i rutten. Danskarna brukar vara noga att ta bort ref-filen. Inte säker, men har för mig att man kan skapa en ny ref-fil med Route Riter!????? |
Citat:
|
En kan fjerne Ref filen uten problem for ruten. Nogon gjør dette slik at du ikke skal kunne endre ruten i RE. Når den er fjernet kommer du ikke inn i RE.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05. |