Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Surveyor krash vid "undo" (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23478)

nejmeg 2009-05-13 18:09

Surveyor krash vid "undo"

Har flertalet gånger stött på problem med att Surveyor krashar när man trycker på undo, det händer inte varje gång men vid vissa tillfällen krashar hela programmet och inget kan göras. Är fruktansvärt irriterande då det ju heller inte finns någon autosparningsfunktion som återskapar förlorat byggande.

Någon som stött på detta och kanske vet hur man undviker det (utan att undvika just "undo" knappen)?

bönan 2009-05-13 18:14

HAr också stött på detta, främst när jag har tagit undo på räls. Så jag undviker helt enkelt denna funktion när jag bygger.:)

Bombardier Train 2009-05-13 18:14

Finns visst en autosparingsfunktion. I både TS 09 (Du måste ha SP1) och TRS06 Du går in i "Launcher" och sedan Options och sedan under någon av flikarna. :)

Bombardier Train 2009-05-13 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 183241)
HAr också stött på detta, främst när jag har tagit undo på räls. Så jag undviker helt enkelt denna funktion när jag bygger.:)

Har aldrig hänt mig i TS09 dock i TRS 06, men det försvårar bygget, att det lätt krachar. :rolleyes:

gubben50 2009-05-13 18:16

Finns också i TRS 09 Om man läser manual

Bombardier Train 2009-05-13 18:17

Okey, visste inte det. :)

nejmeg 2009-05-13 18:17

Jaså det finns? Får gå in och kika på det, nu var det bara en halv kilometer spår som gick åt pipan men har varit med om värre. Tack så mycket.

korvtiger 2009-05-13 19:42

Har varit med om att det hängt sig när man byggt på jättestora banor och i aktivitetshanskaren står det svarar inte. Men om man bara ger den lite tid och väntar så hoppar spelet igång igen och saken du undoa försvinner. Nästa gång du trycker på undo tar det inte lika lång tid.

Funkar inte det så är det bara att utnyttja autosparningsfunktionen.

bönan 2009-05-13 20:04

Autosparningsfunktionen finns bara i TRS06 om man har uppdaterat till SP1:).

ekankal 2009-05-13 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 183270)
Har varit med om att det hängt sig när man byggt på jättestora banor och i aktivitetshanskaren står det svarar inte. Men om man bara ger den lite tid och väntar så hoppar spelet igång igen och saken du undoa försvinner. Nästa gång du trycker på undo tar det inte lika lång tid.

Funkar inte det så är det bara att utnyttja autosparningsfunktionen.

Problemet, eller fenomenet vid undo, även vid copy av stora ytor med mycket objekt, och även CMP-häng, är oftast som du säger "Korven", man kan tro att spelet har krachat. Det gäller att ha (ibland stort) tålamod och vänta en bra stund innan man tar till aktivitetshanteraren eller försöker stänga ner för snabbt.
Och i autospar kan man ställa in hur ofta sparning ska ske: var 10'e min, var 30'e min. osv

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:13.