![]() |
Surveyor krash vid "undo"
Har flertalet gånger stött på problem med att Surveyor krashar när man trycker på undo, det händer inte varje gång men vid vissa tillfällen krashar hela programmet och inget kan göras. Är fruktansvärt irriterande då det ju heller inte finns någon autosparningsfunktion som återskapar förlorat byggande.
Någon som stött på detta och kanske vet hur man undviker det (utan att undvika just "undo" knappen)? |
HAr också stött på detta, främst när jag har tagit undo på räls. Så jag undviker helt enkelt denna funktion när jag bygger.:)
|
Finns visst en autosparingsfunktion. I både TS 09 (Du måste ha SP1) och TRS06 Du går in i "Launcher" och sedan Options och sedan under någon av flikarna. :)
|
Citat:
|
Finns också i TRS 09 Om man läser manual
|
Okey, visste inte det. :)
|
Jaså det finns? Får gå in och kika på det, nu var det bara en halv kilometer spår som gick åt pipan men har varit med om värre. Tack så mycket.
|
Har varit med om att det hängt sig när man byggt på jättestora banor och i aktivitetshanskaren står det svarar inte. Men om man bara ger den lite tid och väntar så hoppar spelet igång igen och saken du undoa försvinner. Nästa gång du trycker på undo tar det inte lika lång tid.
Funkar inte det så är det bara att utnyttja autosparningsfunktionen. |
Autosparningsfunktionen finns bara i TRS06 om man har uppdaterat till SP1:).
|
Citat:
Och i autospar kan man ställa in hur ofta sparning ska ske: var 10'e min, var 30'e min. osv |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:13. |