![]() |
Lite hjälp tack!
Hallå!
Efter att ha sett Lennarts underbara timmer last här om dagen så beslutade jag mig för att bygga en timmer hög, tog cirka 15 min att slänga ihop, men i dag så skulle jag UV mappa det och ta in det i trainz, efter mycket pillande så lyckades jag få in det med texturerna på, men då uppstår följande problem.. http://i185.photobucket.com/albums/x...6-09-02-31.jpg Någon som har en aning om vad som faktiskt har hänt ? Texturerna är som dom ska vara , hela vägen tills det är i trainz.. |
Vad är det för 3D-program du använt?
Ser ut som något fel med texturen, eller smoothing och normals. Har haft en massa liknande fel i gMax, men sedan jag bytt till Blender så har jag inte sett skymten av dem. |
Citat:
EDIT: Väldigt intressant tillägg.. Min andra timmerhög har inte problemet, trotts att allt är gjort precis likadant.. |
Dubbelkolla att du inte har ytorna "felvända". I så fall blir det ett hål in i stockarna. Vissa 3d program envisas med att visa ytorna som dubbelsidiga.
|
Fick ingen riktigt ordning på den andra högen, så jag byggde en ny.
http://i185.photobucket.com/albums/x...8-40-11-68.jpg Kanske något som kan vara av intresse ? Om det är av intresse så lägger jag upp det i downloads. |
Allt är av intresse! Särskilt smådetaljer av äldre årgångar! (Letar fortfarande efter kolkorgar, men det blir väl så att man får bygga det själv)
|
Citat:
|
Har ingen vidare bild, men här:
http://www.historiskt.nu/diverse/dagens_bild_10/05.jpg Egentligen bara en vanlig flätad korg. Med och utan kol i. :D Har du kört den genom gMax så förstår jag att det är besvär, det programmet gillar att vända bakochfram på normals. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009