![]() |
Generic Host Process for Win32 Services
Hej! Får sedan idag upp en don´t send - ruta med detta felmeddelande efter uppstart av datorn. Har tidigare fått det ibland när man startar upp datorn från vänteläge, men då har det hjälpt med omstart. Har också haft detta problem när internet har legat nere. Själva problemet är att jag inte har något ljud och bilden ser underlig ut (se bild). Enligt Microsoft ska felet bara kunna uppstå om man kör Windows XP Sp2, men jag kör SP3. Och Microsoft tar ju för h-vete 700 spänn för support!:mad: Någon som har en lösning? Har prövat att uppdatera drivrutiner utan framgång.:vetej:
EDIT: Bilden blev urdålig, det är inte suddigt som det ser ut. Felet är alltså att färgen har blivit konstig på aktivitetsfältet och upptill i Explorer. |
Bilden kom visst inte med, men någon som har ett svar? Börjar bli lite smått desperat...:vetej:
|
Du får nog återkomma med en bild och inte tjata VÄNTA ETT PAR DAGAR!
|
Kanske har du massa fel på registerfiler. Har du nångång kört scandisk? Den reparerar filerna.
Angående reg-filer finns Registry Booster att ladda hem. Du får Googla efter den. Registry Booster rensar och reparerar filerna. |
Börjar så smått bli galen. Har testat ALLT jag kan komma på. Inte virus, inte fel i registret, scandisc hittar inget fel heller. Imorgon får jag nog kontakta någon datorfirma för att få hjälp.:(
|
Pröva med Telia Premium Support. Maxavgift 300 kronor. Dom är duktiga. 0771-500800.
Nisse |
Så tar vi det igen, visa en bild så kanske de går lättare.. ><
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tio tecken
|
Har du nyligen installerat ett antivirus, router eller ändrat i brandvägg?
|
om du högerklickar på "den här datorn", väljer egenskaper, står det då SP3 där?
installera om windows? |
Microsoft Windows XP
Home Edition Version 2002 Service Pack 3 Felet verkar ha med filen svchost.exe att göra.:vetej: |
svchost.exe är en systemfil, kanske har virus gått in i filen och skadat den.
http://www.google.se/webhp?sourceid=...aadb4584ec5029 |
SVChost.exe är Generic Host Process. en samlings "host" för flera processer, varför jag undrade över antivirus är att vissa portar kan blivit blockade som någon process i hosten använder sig av, blockas den kan hela SVChost.exe krascha.
|
Bönan. Lägg upp en bild på själva rapporten också, alltså den du får fram genom "klicka här" så kan en något kunnigare än jag titta på den och kanske se vad som orsakat problemet.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Varsågod:o
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:36. |