![]() |
skapa alpha/transparency?
1 bifogad(e) fil(er)
Goddagens! här kommer jag med mer frågor.
Jag håller på att göra ett plattformstak, och då behöver jag göra det här fönstret som jag visar på bilden, jag behöver göra det genomskinligt. Bifogad fil 44515 Någon som kan hjälpa? |
Modellen bygger du som vanligt det enda du behöver tänka på är att det som ska vara genomskinligt ska kunna ges ett separat material. Antingen bygger du ramverket för sig och för in separata polygoner med glas materialet där det ska vara transparent eller så skär du ut polygonen som som ska vara transparent. Huvudsaken är att ramverk och transparenta ytor inte mixas inom samma polygon för då kan du inte tilldela glas materialet på rätt ställe.
Materialet ska väl antingen vara BlendATexDiff(äldre variant) eller trainglass.fx(nyare variant) för det senare har du information om hur det fungerar på http://the-art-of-rws.blogspot.com/2...inglassfx.html |
1 bifogad(e) fil(er)
|
excellent :tumupp:
|
Snyggt jobbat och det ser jäkligt bra ut! :tumme_upp: Var det mycket trassel att ställa in de olika värdena i materialet för att få det som du ville? Har inte haft anledning att använda glas själv så långt i något bygge så man är lite nyfiken :)
|
Tackar! Jag tycker inte det var så jobbigt, jag gjorde en grå alpha channel i photoshop så läggde jag till det i 3ds max med trainglass.
|
2 bifogad(e) fil(er)
|
Skitsnyggt blev det! :tumme_upp::ber: Hoppas det dyker upp för nedladdning vad det lider :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009