Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vilket operativsystem kör du? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34159)

bönan 2013-04-17 12:11

Vilket operativsystem kör du?

Tänkte att det kunde vara intressant med en undersökning!

Nils Blid 2013-04-17 17:50

Jag har XP med Outlock Express som är det absolut bästa. I den datorn jag använder har jag dessvärre Win 7 med Windows Mail, vilket är det absolut sämsta jag varit med om sedan 1900-talet.

Var prickar jag in då?

Nisse

Totte 2013-04-17 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Nils Blid (Inlägg 276487)
Jag har XP med Outlock Express som är det absolut bästa. I den datorn jag använder har jag dessvärre Win 7 med Windows Mail, vilket är det absolut sämsta jag varit med om sedan 1900-talet.

Var prickar jag in då?

Nisse

Du får väl pricka på den dator du använder mest av.;)

GBSF 2013-04-17 19:23

Använder Windows 7 på min stationära och Windows XP på min bärbara.

simonbertilsson 2013-04-18 02:51

Självklart kör jag Mac OS X 10.8 Mountain Lion ! Vad annars? :confused:

GBSF 2013-04-19 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 276512)
Självklart kör jag Mac OS X 10.8 Mountain Lion ! Vad annars? :confused:

Vad annars? Ett redigt, ordentligt operativsystem från Microsoft!

sealpower 2013-04-19 16:06

Windows 7 ultimate på min arbetsstation
Vista på min gamla laptop som jag brukade modellera på och
XP på diverse burkar jag har stående som jag ibland använder till lagring och dylikt.

GBSF 2013-04-20 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av sealpower (Inlägg 276567)
Windows 7 ultimate på min arbetsstation
Vista på min gamla laptop som jag brukade modellera på och
XP på diverse burkar jag har stående som jag ibland använder till lagring och dylikt.

Hur funkar Vista nu för tiden? Det har väl blivit ganska rejält uppdaterat, för enligt Microsoft är Vista nu helt klart.

Pierre 2013-04-21 01:41

Tycker vartannat stämmer jäkligt bra. Kör win7 nu och funkar bra!

ADDE 2013-04-21 02:31

Kör Windows 8 på min PC. Den fungerar väldigt bra! Har inte haft större problem med den och jag har nu lärt mig att navigera i gränssnittet.

Har en billig laptop från plugget med Windows 7 inuti.

sealpower 2013-04-21 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av GBSF (Inlägg 276612)
Hur funkar Vista nu för tiden? Det har väl blivit ganska rejält uppdaterat, för enligt Microsoft är Vista nu helt klart.

Det är väl inget större fel på det numera och har inte varit det sen de första barnsjukdomarna fixades, men lika bra som sjuan är det ju självklart inte.

Skulle ha uppdaterat den bärbara till sju men brukar vilja göra en ren installation när jag installerar ett nytt OS men är för lat för att se över den röra som håller hus på min hårddisk. Nu är det dock inte lönt eftersom maskinen ifråga är 3,5 år och har nått slutet av sin livscykel och ska bort i sommar.

rely 2013-04-21 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av GBSF (Inlägg 276612)

Jag har kört Vista Ultimate 64bit sedan dagen då det kom ut på marknaden i Sverige och kan säga att i början så var det minst sagt ostabilt. Men nu så har jag absolut inga problem med det. Dock så har jag som regel att installera om min dator en gång om året.
Och som sagt så är visserligen Win7 en aning bättre främst eftersom att det inte kräver lika mycket som vista gör, men har man en kraftig dator och förståelse för hur vista fungerar så kan man få det att flyta på lika bra som Win 7.

Kan dessutom tillägga att jag köpte Win7 och installerade men gillade det inte alls så jag gick faktiskt tillbaka till Vista. ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:05.