![]() |
Svenska Franska Bilar
2 bifogad(e) fil(er)
Blev det några till slut. Gjorda av Sami som Marek86 tipsade om.
Sami har tillåtit mig konvertera dom till svenska och komplettera med extrautrustning. Jag har valt tidsperioden 1950-70 och den tidens reg.nr. där man kunde se var bilen hade "hemmahamn". Grundexturerna är enkla och svåra att komplettera med extra detaljer men däremot enkla att ändra bilfärg på. Så jag har valt en annan väg för extrautrustningen - alla extra detaljer + fästpunkter för ljuscoronorna finns i en mesh som heter lights.im Reg.nr. finns på en textur som heter imma.tga eller imatrication.tga Jag kommer inom en inte alltför avlägsen framtid att ladda upp dom ni ser på bilderna: |
Kuriosa
1 bifogad(e) fil(er)
på motorhuven på Peugot203an sitter en sak som var vanlig på 30-talet fram till 60-talet. Ni kan ju fundera varför!
|
Citat:
Då får väl jag försöka komma med en vild gissning. Kan det vara ett desperat försök, att försöka få luftströmmarna att leda bort insekter från vindrutan. |
jag tror på att försöka hålla borta regnet :)
|
Ni är på rätt spår, det ni nämner var en bonuseffekt, men den egentliga anledningen var nog att försöka avleda stenskott från att träffa vindrutan. Vid denna tid var det kostsamt att byta (liksom nu). Grusvägar var de vanligaste då!
|
Helt rätt, LAn, stenskott. Asfalt var ovanligt även på de stora riksvägarna på den tiden. Har flitigt nyttjat grusvägar sedan 50-talet.
Nisse, Simca Vedette-ägare 1970-2012 - för att inte tala om alla bilar dessförinnan. |
Härdat laminatglas uppfanns först 1933 och kom kanske inte hit förrän framåt 1940. Men plexiglas fanns sen 1910-talet och dessa "stenskottsplogar" var gjorda i plexi.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009