![]() |
HJÄLP! [inga nedladdade lok fungerar]
Alltså,någon måste hjälpa mig. Alla nya tåg,lok och vangar som jag lägger in "finns inte" .. X2000 1.5 och x2000 4.0 funkar inte överhuvudtaget.Banverkets rc-lok + vagnar fungerar inte :( Börjar bli lite lätt grinig.Man ser inte ens någon bild på dom.Får bara ett felmeddelande hela tiden...
Hur ska jag göra för att få dessa att funka? /Sonny |
Citat:
För Banverkets Rc-lok till exempel så laddar du ner zip-filen. Jag packar alltid upp dom i en tillfällig mapp och flyttar den till rätt mapp själv. Se bara till att du läser readme-filen som finns med så brukar allt fungera, annars får du gärna försöka vara lite tydligare i vad som inte fungerar... Lycka till! /Bosse |
Jag har suttit och laddat hem massor med Svenska lok & vagnar[:p][:p][:p], för att sedan bränna dessa på en CD-skiva:D för hemtransport och installation[^].
Jag instämmer med kommentar om vikten av att läsa 'readme-filen'[8)], även om denna i vissa fall lämnar övrigt att önska [B)]- men då öppnar man bara upp 'zip-filen, och kontrollerar vilken patch[8)] som ligger med i komprimeringen[8)], så löser sig oftast det problemet också.:D Då går det att installera direkt till TrainSim's Tågkatalog.:D Annars fungerar ju Sibbmarks variant också utmärkt.:D Moving Steel on Land and Under Water |
om du har kvar problemet testa med att göra en consist eller kolla att du har installerat tågen,loken eller vagnarna i mappen "Train Simulator\TRAINS\TRAINSET och kom ihåg att alla tåg du ska köra måste ha en consist.
om det kommer med en consist lägg den samma mapp som tågen förutom att i stället för att lägga den i TRAINSET-mappen så lägger du den i CONSISTS-mappen hoppas förklaringen inte var alltför kronglig. antagligen har du redan hittat problemet. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:21. |