![]() |
Önskan, uppdaterade svenska signaler
Något som skulle lyfta Trainz otroligt mycket skulle vara nya svenska signaler. Det som skulle finnas med är:
Sådana signaler tillsammans med allt på Svenska Tåg 2004/2005 skulle göra det till en komplett svensk virtuell järnvägsvärld. :D Någon kanske undrar varför jag inte gör det själv och svaret är att jag kan inte. Har ingen talang för Gmax (har försökt) och ingen kunskap i skriptande. Därför denna önskan alla OTROLIGT duktiga STW:are och alla andra skapare av saker till Trainz. Ni gör det mycket roligare att vara Trainzare tack vare ert arbete med svenska saker till Trainz. :tumupp: :tumupp: |
Det mesta av det där har ju Tomas gjort. Allt är inte färdigt dock. Men om du skickar ett PM till honom kanske det finns möjlighet att du får tjuvtitta på det som finns iaf.
|
Citat:
Var det någon som skrek utpressning mot Tomas :eek: ;) |
Det vore också trevligt om man kunde få någon rule till femskenssignalerna tex. om en växel ligger til h/v visa 3 gröna.
Sedan undrar jag om det är någon som kan skriva ett skript så att kommandot Wait for Trigger sorterar upp i olika bokstavs menyer som Drive to A Trackmark. |
Citat:
Men jag håller med dig, ett skript som tillåter att man väljer en signalbild i förhållande till en växel och/eller signal vore guld :) |
Tillhör den skaran som inte skulle ha något emot en uppdatering av signalerna och gärna skulle vilja se vad Tomas hade på gång och kanske lite skript till. Så Lars också får lite mer att jobba på.
Bengan. |
Jag ber en bön varje kväll innan gonattsagan att STW har i hemlighet jobbat med saker till TRS2006 och därför har Tomas och Lars mfl varit knäpp tysta :D
Annars borde någon ta o hacka sig in i Tomas dator och avinstallera World of Warcraft! Tror det var WoW som han var otrogen med? |
Citat:
|
Jag drömmer vidare:
En sak till som vore kanon, tänk om splines gick att snäppa till tracksidesobjekt? Vad lätt det skulle vara och tidssparande att slippa passa in t.ex kontaktledningstråden mot utliggaren på kontaktledningsstolpen i höjd, längsled och sidled. Är något sådant möjligt att göra? |
Citat:
Frågade om det tidigare men fick aldrig nåt svar. Jag har tyvärr mest använt den äldre typen av luftledning helt enkelt för att den är så mycket snabbare att sätta ut. Synd för det nya paketet är ju överlägset snyggast och har dessutom många bra finesser! Tror mig ha sett ett utländskt paket som funkade just så att ledningen snäpptes på stolpen men om stolpen då även snäppte på spåret vet jag inte. |
Håller med alla andra här. Vore verkligen kul men uppdaterade saker m.m
|
hej hopp, alla Rojjes önskemål är redan delvis uppfyllda samt planerade, problemet är bara att jag inte kan scriptspråket bra nog för att kunna få till det.. krävs rätt avancerade grejer för att få till det :( Så projektet har lagts på is tills RSP om ingen kan hjälpa mig med programmeringen. Modellerna är i princip klara, bara lite stolpvarianter kvar för om den ska sitta på en luftledningsstolpe/brygga.
World of Warcraft har jag inte spelat sen jag började på lokförarutbildningen i april hehe Ang luftledningarna så kanske det kan gå o få så att de "snappar" till utliggarna om man gör luftledningarna som kind track, men då kommer saken in att det kan bli svårt o få dem att snappa till rätt plats om man har attachment points för inner/center/outer/upper, så man kan torska på andra knepigheter tyvärr. /Tomas som körde godståg från Gävle->Hallsberg tidig (03:30) lördagmorgon :) |
Hej Tomas och tack för svaren. Hoppas att det går att lösa problemen då det verkligen skulle vara ett lyft med signalerna m.m.
Tomas, med risk för att vara tjatig på dig (och jag vet att du har fullt upp), men hur går det med del 2 till kontaktledningarna, fackverksbryggorna? P.S Var du mör efter den fina morgonturen :D ;) D.S |
fackverksbryggorna har jag glömt bort och kommer inte ihåg vilken status de hade.
Det var faktiskt svårast på vägen till gävle (började 23:22), i gävle svepte jag en energy drink så då var jag pigg resten av morgonen. Sedan sov jag 2 timmar innan jag steg upp och tog tåget till Sandviken (och vidare till Jädraås). De där två timmarna räckte på nått sätt för jag var inte trött resten av lördagen. Idag dock är jag lite mer sliten men inte så farligt. Nu hägrar en vecka av Rc loks utbildning och förhoppningsvis en tur till Borlänge em/kväll på torsdag :) För de "ointresserade" så kan jag berätta att jag kört följande lok: Rc1: 1008 Rc2: 1072, 1076, 1095, 1105 Rc3: 1055, 1056, 1057, 1058, 1060 Rc4: 1162, 1172, 1174, 1179, 1192, 1291, 1307, 1312 Rc6: 1343, 1393 T44: 339, 344 och det bara på turer på fritiden och två veckor bangårdspraktik :) Så har jag kört till Göteborg, Borlänge, Gävle, Älvsjö, Nässjö, Storvik. Stort tips till de som funderar på lokförarutbildning... sök till TCC i Hallsberg :D /Tomas |
Tomas, trevligt att höra ifrån dig! :)
Man får ju klart respektera att annat är viktigare, synd att ingen kunnat hjälpa till med skript! När det gäller luftledningarna så kunde man inte tänka sig en "lite" variant av stolparna där man enbart har en fästpunkt för tråden. Personligen så har jag inte alls utnyttjat möjligheten till sick-sack mönster utan väljer oftast mittpunkten. Det skulle ju spara enormt mycket arbete om man kunde snäppa tråden på plats! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009