Tack för synpunkter och tips Mats & Kenneth!
Mats, jag skall försöka med World Origin även om det inte verkar räcka med 100 m. Portaler har jag också tänkt på, men nja...
Det som ligger närmast till hands är kanske att bygga till Utopia med en lite smalare men lång sektion med en acceptabel lutning neråt och samtidigt då förändra den egna kustlinjen till ett högre liggande innanhav.
Ett annat alternativ kanske är att eftersom det är många obebyggda ytor i hans landskap så kanske man kan bygga upp en liten Utopiastad där med lite spårvagnar och kanaler. Å andra sidan vill jag inte peta för mycket i hans mästerverk heller...
Kenneth, ja det känns ju som skit det man knåpat ihop efter att ha studerat och kört på Michaels bana. Samtidigt så tänker jag se det som en utmaning och ett bevis för vad som faktiskt går att åstadkomma. Genom att gå in i Surveyour och se hur han gjort och vad han använt så kan man förhoppningsvis höja sin egen nivå litegrann allteftersom.
Dessutom har han använt en delvis ny teknik med en form av bergsmoduler som ingår i landskapspaketet jag köpt av honom. Till vintern skall jag se vad jag kan åstadkomma med grejerna, om det så bara blir ett enda baseboard.
Håkan