Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-30, 22:39   #12
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej igen Knebert!

Alla har olika uppfattning och du tyckte MSTS funka bra på en Celeron. Det tyckte inte jag. OK det funka, men inte bra! Och vissa spel var bara att glömma. Nu säger du att du inte spelar så många spel, men tänk om det snart kommer ett spel du verkligen vill spela (typ: Kuju´s railsimulator) och inte kan, för du köpte fel grejer!? Kan gissa du kommer svära en del då...

Jag tycker Mazz lämnade ett jättebra förslag, som gör att du klarar pengagränsen och kan använda dig av ditt gamla grafikkort. Visst är det lite lite med 256 MB minne, men det kan köpas mer senare...

Angående AMD 64 processor, så behöver man inte ett nytt operativsystem!!!! Och det är inte bortkastat att köra en sån på ett 32-bitars OP. En 64-bitars processor är snabbare än en motsvarande 32-bitars, då bl.a. cachen arbetar/används annorlunda.

Vill bara att du ska tänka dig för och inte köpa på dig nått som du kommer ångra och i värsta fall få uppgradera snart igen. Lycka till med dataköpet!

Tillägg: Som både jag och flera andra säger i denna tråd, så är Komplett väldigt bra att handla av. Inte billigast, men man får hjälp om man får problem.

Senast redigerad av Pierre den 2006-08-30 klockan 22:51.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat