Citat:
Ursprungligen postat av MatsH
Sanningen är nog den att när detta ånglok gjordes så fanns det i stort sett inget stöd för ånglok i Trainz. Om jag inte missminner mig så byggde Björn (Tufftuff) detta lok till UTC, och den versionen hade inga medföljande ånglok. Dessa dök upp först i och med TRS2004. Det är som Bengan påpekade en betaversion men det är det enda som finns. Jag vet att Björn har flera andra ånglok pågång, men såvitt jag vet är inget är klart för release än.
mvh .... Mats
|
Stämmer rätt bra det där Mats. Om jag inte minns fel, så var det här det första ångloket som dök upp i Trainz. Om inte annat, så bland dom första. Har för mig att det var Björn (tufftuff) som löste problemen med ångloken till UTC och fick folk att skrika glädjerop rakt ut på forumet hos Auran.
Att denna version blev släppt.
Beror helt och hållet på allt tjat och bedjande från oss på Ebuzzforumet till tufftuff och det satt långt inne, att denna Betaversion kom ut över huvudtaget. Då tufftuff är en stor pedant, när han bygger sina modeller. Om han inte hade varit, så petig. Så hade vi nog nu haft hela svenska flottan med ånglok, men han är en riktig niträcknare och har han inte tillräckligt bra ritningar för ändamålet, så lägger han jobbet åt sidan.
Tycker själv att tufftuff är alldeles för petig (för jag vill ha hans modeller nu). Men vad jag och vi andra tycker, har inte med saken att göra. Det viktiga är att Björn (tufftuff) tycker att det är kul att hålla på. Tror bara att en sågning så här av hans modell, bara bidrar med att han tappar lusten eller bara bygger åt sig själv. Varför ska han lägga ner en massa jobb och pengar för ritningar m.m. och lägga ut sina sakerna för nedladdning och sedan bara sitta och få en massa skit för det, några år senare för att Trainz har utvecklats ännu mer.
Har inte hört något från tufftuff på länge här i forumet. Om han fortfarande håller på och bygger. Men gör han det och eventuellt släpper ett nytt ånglok eller ett lok överhuvudtaget. Så tror jag att det kommer att vara en av dom detaljmässigt och bästa modellerna som har släppts till Trainz. Bara Betaversionen slår många av alla ånglok som har släppts i detaljer.
Är man inte nöjd med modellen eller t.ex. en ommålning.
Så finns det bara en sak att göra.
Att lära sig bygga eller måla om själv.
Annars ska man bara vara tacksam för att det finns folk som håller på och delar med sig.