Ämne: Ånglok
Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-27, 14:33   #23
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jo det är några få duktiga svenskar som bygger och som är värda allt beröm dom kan få. Sen om man är lite insnöad på Stockholm och kollektivtrafik så finns det en modell av C20 tunnelbanevagnen. Det är en kille i Kanada som har jobbat med den under en lång tid och han känner sig inte färdig ännu även fast modellen redan nu är ett av de bästa fordonen till Trainz som gjorts. Det finns några trådar här på forumet som antyder hur mycket jobb som ligger bakom modellen och hur mycket andra kan hjälpa till med när det är en eldsjäl som jobbar. Jag var själv med när en kollega ordnade ett studiebesök i Nyboda så David kunde mäta och fotografera ALLT kring vagnen ändå så är det kvar detaljer med ljudfiler och liknande.
Sen minns jag hur några här "började" med Nynäsbanan och det var väl även någon som skulle bygga en tunnelbanelinje. Vad har hänt med dessa projekt?
Jag ska väl inte sticka ut hakan för långt då jag inte släppt något av av mina egna "byggen". Kanske jag är för kritisk över mina egna skapelser men Trainz är ju en hobby bland många andra.