Hej Björn!
Jag ska försöka svara på några av dina frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av Björn Johansson
Jag kör Trainz 2004, Railway Simulator passenger editon, är jag hopplöst ute? eller är denna version fortfarande användbar i större sammanhang?
|
Nejdå, du är absolut inte hopplöst ute. Det finns en nyare version (TRS2006), men på grund av olika problem med denna så har många valt att fortsätta använda TRS2004.
Citat:
Jag har built number 2285, det tycks inte finnas någon uppdatering till den versionen? eller kan jag ladda ned vilken uppdatering som helst?
|
Jag ska leta lite och se ifall jag hittar rätt uppdatering åt dig. Det viktigaste att komma ihåg är att man
inte kan använda vilken uppdatering som helst. Det är väldigt noga med att man väljer rätt.
Citat:
Jag har försökt att ladda hem detta tåg från Auran, download station, tror att jag lyckats, jag får också upp en bild av tåget i "train wiever" när jag skall ställa ut lok och vagnar på banan, men det blir ingenting. Nästa gång jag försöker är tåget "borta".
|
Detta tyder på att du inte lyckats få hem alla delar som behövs till tåget. Då brukar det finnas med i listan fram till att man försöker placera ut det, och då försvinner det.
Citat:
Laddade hem litet roliga grejer från några olika svenska sidor, jag har förstått att lok och vagnar skall läggas i mappen "engines" men var lägger jag färdiga scenarior, byggnader, flygplan och landskap?
|
Om filerna du laddat hem har filändelsen .cdp så ska det räcka med att dubbelklicka på dom för att dom ska installeras i Trainz. Om det bara är zip-filer med mappar i så ska dom installeras i TRS2004/World/Custom och sedan i en lämplig mapp där.
Ska som sagt kolla upp det där med uppdateringar så återkommer jag. Fråga gärna igen om det är något som är oklart.
mvh .... Mats