Ämne: Auran nytt
Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-09, 06:05   #8
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

- Min första reaktion är att nyhetsbrevet inte letat sig till min låda av nån anledning.... Kan man läsa det nånstans?

- Min andra reaktion är att jag gjorde rätt i att avinstallera TRS2006 igen förra veckan eftersom utrymmet behövdes till nåt roligare... Nu är det ju ganska uppenbart att det inte är lönt att lägga nån tid på spelet mer i dess nuvarande form.

- Min tredje reaktion är att det här med krav på att köpa moduler för att få senaste grundkoden är ju ett smart sätt för att få betalt för patcher av sånt som borde funka från början... Man borde inte behöva betala för en massa lokmodeller man inte är intresserad av för detta. En fördel verkar det ju dock vara att man tar mera allvarligt på kvalliten på modellerna. Jag undrar om man nu tänkt sig att själva göra 3D modeller igen, senaste två spelen har de väl helt förlitat sig på vad communityn gjort?

- Min fjärde reaktion... Finns det något nämnt om vad Trainz classics kommer att innebära när det gäller grafik, ljud och fysikmotor? Ärligt talat, Trainz grafikmotor var för gammal redan när TRS2004 kom ut och inget blev ju ändrat i 2006. Skall de få folk att köpa nästa Trainz så vill det till en rejäl ändring!

- Min femte reaktion... Om Railsimulator kommer ut och blir lika fantastiskt som vi hoppas med ny grafik, modern fysikmotor, gubbar som går runt på perrongerna, stöd för senaste hårdvaran, osv så lär Trainz få det svårt... Det krävs en mycket stor förändring av deras motor för att möta dagens standard i andra spel.

Jag är väl medveten om att man låter som en bitter gubbe och vem vet, om ett år är det kanske fortfarande endast Trainz vi har som alternativ

Nej, nu skall jag kriga lite i Battlefield 2142 demot och låtsas att jag pangar Aurans VD med min Walker.