Visa ett inlägg
Gammal 2006-12-12, 20:31   #353
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Jag hålla med lars på det här ämnet.

Ljudet i TRS är verkligen underutveklad. Det är kanske bra på non-el tåg men el tåg har det svårt med trs. För trs handlar ljud bara med en .wav fil utan att kunna ändra "pitch" blir det nästan omöjligt att göra en ricktig el tåg ljud.

Sant att det finns många saker som man kan skripta men det också finns en "limit" på vad man kan göra. Jag är kanske fel om det men om TRS kan inte ändra "pitch" av ett ljud, även om man kan skripta mycket, det finns ingenting man kan göra för programmet tillåt inte oss att skripta det. Det är helt möjligt att jag är fel (jag var fel förut med det svenska bokstaverna i skripten hehe) men det ser som man kan inte skripta det.

Kan man göra en bättre spår ljud?? Ja det tror jag. Utan att vara perfekt igen för trs handlar inte "the changing of the pitch" i ljudet men man kan göra nånting bättre och jag tror att jag har sett några spår i dls som redan gör det.

Ändå, titta på BVE's ljud system. Jag vet inte hur att bygga nånting i BVE men det är klart att det är det mest ricktiga ljud som finns i en tåg simulator.

.02kr!
SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat