Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-27, 22:01   #462
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Exclamation

Jonmpa, jag har hittat den där bug nu, tack. Jag vet exact vad problemet är. Problemet är at skripten körs i tågets hytt och om man inte clicka på tågets A/B delar ska skripten inte köra för hytten är inte laddat (TRS laddar hytten bara om man klicka på den för att spara ressurcer, bra idé) så ska tåget rullar om det finns i en "slope". (samma som förut när det inte fanns nånting som bromsade tåget när den var inte startat).

Jag behöver att flytta en del av skripten över till det A/B delar av tåget för dem alltid kör även om man inte har klickat på dem. Jag har för mycket på hyttens skript, dags att flytta det mesta på A/B delen.

Tack!

---

odd, tyvärr har jag det svårt att förstår dig. (Vilken språk talar du? är det finska?) men jag ser att du har det felmedellande som jonmpa har hittat några dagar sen. Den händer när du sätter tåget i en station. Det är en bug och jag ska snart fixa den. För tillfället behöver du bara att flytta tåget utanför en station (på en enkel spår).

Du också frågade om vilken station som kan fungerar med C20:n. Alla SP2 compatibel stationer. Dem som också inte har en stort skript. Inte som U-Bahns stationerna. Du ska ofta ser människor som stor på platformerna, dem är SP2 stationer.

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat