
Det är säljarens (butikens) ansvar att du får tillbaka en likvärdig TV inte servicebolagets. Du har ingått ett avtal med butiken när du köpte TVn

Detta är faktum och står i konsumentköplagen.

Det är butiken som skall anmälas till ARN inte serviceföretaget

Butiken skall hjälpa dig med kommunikationen mot serviceverkstaden

DU måste förmodligen göra en anmälan till ARN för att få rätsida på ditt problem, du bör skriva ner det som hänt och vad som sagts som ett stöd för minnet och viktigast av allt beskriv vad som hänt ljug eller skarva inte.
gå in på
http://www.arn.se/ och kolla
där kan du få kontakt med en konsumentvägledare som kan hjälpa dig
eller här
Adress: Konsument Sundsvall 85196 SUNDSVALL
Besöksadress: Kulturmagasinet
E-post:
konsument@sundsvall.se
Telefontider: Mån 09-11 Tis 09-11, 14-16 Ons 14-16 Tors 14-16
Telnr: 060-191208
Faxnr: 060-129640
Tag kontakt med dem direkt !
oftast löser sig problemet ganska fort när butiken får ett brunt kuvert från ARN
Ps.
efter att ha jobbat med försäljning av elektronikprylar i 35år blir jag alltid lika förbannad på butiker som skiter i sina kunder.
Du har ingen anledning att hålla dom om ryggen, utan snarare ett ansvar att dra fram dessa i ljuset för att varna andra från att råka ut för samma sak
om du behöver råd kan du kontakta mig på mail direkt.