Ämne: Får en ny tv
Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-23, 16:19   #19
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ja ni har rätt, va fasen ska jag hålla dom om ryggen för. Det är ju dom som gjort fel, inte jag! Och även om butiken inte slarvat bort tv, så är det ju dom som valt servicefirma och servicefirman som i sin tur valt speditör...

Det var hos Dustin Home jag köpte tv´n. Och såklart dom jag ringde när den gick sönder. Enda hjälp jag fick då av dom var ett telefonnummer till Anovo, som sköter servicen.

När jag ringer Anovo, så säger dom åt mig att göra en felanmälan på deras hemsida och sen ska ett bud komma och hämta tv´n. Efter felanmälan får jag en bekräftelse i ett mail och sen händer inget. Ringer dom efter en vecka och då förstår dom inte alls varför BT-transport (sköter transport kund-service-kund) inte hört av sig????

Anovo ger då mig ett telefonnummer till BT-transport och säger att det är bättre om jag ringer. Jag tycker detta är lite knäppt, men ringer ändå. BT-transport säger att dom inte kör i Sundsvall och det är en annan firma som ska hämta tv´n åt dom. BT-transport tycker att det är konstigt att den andra transport firman inte ringt än, så dom ska ringa dom och be dom ta kontakt med mig omgående.

Sen går det snabbt. Andra transport firman tar kontakt och vill hämta tv´n direkt. Jag säger att jag behöver packa ner den och dom kan hämta den efter kl. 14. Vid 17-tiden den 15 augusti kommer det en bil och hämtar tv´n. Och än har den inte kommit in till service...

Efter tv´n hämtades till service och nu har jag nog ringt 10 gånger till servicefirman, utan att få annat till svar, än att dom inte vet var tv´n är. Detta jäkla pissiga svar efter några gånger stått en halvtimme i telefonkö, fy fan! Dustin Home mailade jag om detta och jag vet att dom läst mailet, då jag fick ett mail från dom, som troligen skulle till servicefirman: Vi har en kund osv... Jag mailade då tillbaks att dom måste skickat mailet fel och sen har jag inte hört nått av dom.

Den 14 september togs ett beslut av servicefirman att ge mig en ny tv, då dom inte vet var min gamla är. Dom tog dock ej kontakt med mig och berätta detta, utan det fick jag höra den 19 september, då jag ringde dom. Då sa han jag prata med på servicefirman att jag skulle få en likvärdig eller bättre tv. Vem som bär skuld i försvinnandet och hur dom (butik, service, transport) gör upp skiter jag i. Jag vill bara ha en ny likvärdig tv!

Jag ringde i fredags senaste gången, då jag vill veta vad jag ska få för tv. Men då kunde han inte se/säga om dom köpt nån, om den var på väg eller vad det är för tv. Men imorrn eftermiddag ska jag kunna få svar på det sa han. Hoppas jag får det också!?

Jag tycker detta varit en jäkla cirkus och det måste ju vara helt fel att jag som kund ska ringa både servicefirman och transport bolaget. Enda jag borde ringa är ju butiken jag köpte tv´n ifrån och sen borde dom ordna resten.

Kan lägga till att jag sparat (levt snålt!) ihop och köpt tv´n kontant. Trodde också att Dustin var seriöst, då det är stort och funnits ett tag...

Senast redigerad av Pierre den 2007-09-23 klockan 16:32.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat