Hej
Att hota med ARN och liknande är ett jäkla effektivt sätt....
Finns flertal exempel på hur det kan gå om man bara nämner dessa. Tex då när Elgiganten körde med sin "Lägsta Pris Garanti"....Då fanns det människor som satt hemma och skrev ut prislistor från nätet på exakt samma varor som fanns hos Elgiganten och sedan gick till butiken med dessa. Butiken nekade som vanligt men det räckte att man nämnde tex KO eller ARN eller liknande så fick man rätt. Men sedan ändrade Elgiganten och ett antal andra butiker sina rutiner så att man inte skulle kunna fixa med prislistor på nätet....
Till Pierre vill jag bara säga "STÅ PÅ DEJ!". Det lönar sej. Det kan vara svårt som enskild person att rubba på de stora nissarna men de brukar mjukna till slut. Jag kan bara hålla med dej att det är inte du som skall ta kontakt med de andra firmorna utan det är den så kallade "huvudleverantören" som skall göra det. Man brukar få ett telenummer att ringa eller så får man ett samtal från de som skall hämta prylarn för att bestämma tid...Är man då inte hemma vid den överenskomna tiden får man fixa transport själv.
Sen var gång man lämnar något ifrån sej så skall man ha en kvittens/kvitto på att man lämnat ifrån sej prylar, men det säger ju sej själv, oavsett vad de säger som skall hämta grejorna. Får man inget kvitto så kan de bara vända i dörren, jag hade inte lämnat ut grejorna då.
Men jag hoppas det löser sej för dej...Skall bli spännande att följa fortsättningen på denna historia annars lär väl Sverker dyka upp som en annan skribent skrev här...
MVH Kenneth