Det går ofta helt utmärkt att handla på nätet, men kanske man ska hämta ut större objekt såsom TV och dylikt i butik istället. Netonnet är ju klockrent på det, förutom att de just nu kanske är få lagerbutiker i landet, men de ökar med tiden.
I den lokala Radio/TV-butiken ligger priserna högre men där vet man att man får det man ser.
"Hota inte, ljug inte, en kund som skriker och gormar gör knappast företaget (säljaren) positivt inställd och angagerad för att få ditt problem löst.
Tänk dig in i säljarens situation skulle du vilja hjälpa nån som uppför sig på detta sätt?"
Men om man blir bemött nonchalant behandlar man givetvis likadant tillbaka. Det är en skillnad om man kommer in i en butik och försöker få seriös hjälp, det är inte ofta man får det. Man måste själv kunna sin sak. En del säljare har inte kompetens att vara säljare.
Ett exempel är när jag kollade efter glasögonbågar. I en butik gick säljaren och iaktog mig (kunden) och verkade inte intresserad av att fråga mig vilken smak jag hade. Viktigaste egenskapen hos en säljare är att spela seriöst intresserad och göra skäl för sitt yrkesnamn.