Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-06, 17:37   #14
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej

Jag tror att Totte menar så här: Att avsluta med ett spår funkar inte i MSTS utan man nåste avsluta varje spårände med en stoppbock annars kommer det att gå åt Kina....Det är ett välkänt problem i MSTS...Om jag inte minns fel så gäller detta då speciellt växlarna...

MVH Kenneth
Patrik, det är en väldigt fint byggd rutt du jobbar med! Alltid skoj när man känner igen sig, även om jag själv inte varit i Malmköping så många gånger.

Vad gäller avslutning av spår i MSTS etc, så är det nodpunkten på en växel det som man inte får lämna oanslutet, då kommer man inte in i AE ens om man har så. Dvs, den röda stolpen är det som är nodpunkten.

Men, att ha en gren ut från en växel oansluten är inget problem. En stoppbock är inget annat än en 10m-spårbit med bocken modellerad, så om det är ett spår eller stoppbock spelar ingen roll. Så, du kan lugnt ha det som du har, vad gäller de två växlarna.

Det glädjer mig mycket att du bygger lite på GDSJ! GDSJ var roligt att lägga spåren i, just för att det var ett landskap som kommer från verkligheten och det ger en väldigt annorlunda utförande på spårläggningen, just för att man precis som i verkligheten måste anpassa sig efter hur landet såg ut...

Lycka till med dina rutter!

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat