Citat:
Ursprungligen postat av patsun
Hej!
Tack för de fina orden!
Jag hoppas på att kunna släppa rutten, men det är inte 100% säkert. Anledningen är att många av objekten jag använt (mycket tyskt) saknar av någon anledning en bra Readme-fil. Alltså finns inga regler för hur objektet får användas. På något sätt måste jag ta reda på det innan jag gör rutten allmän. Man vill ju inte få dåligt samvete...
/Patrik Sundberg
|
Om man har använt objekt som man hämtat hem som enskilda objekt, så får man nog utgå ifrån att objektet är avsett att ingå i en rutt som kan släppas, även om det inte finns någon readme.
Man kan naturligtvis inte ta ett objekt från en rutt och använda i en egen rutt avsedd att releasas, om man inte har ett tillstånd från objektets skapare i ett sådant fall.
Så, min uppfattning är att om någon lagt upp ett objekt för nedladdning, så är det bara att använda objektet i sin rutt. Varför skulle annars objektet finnas tillgängligt?
Till god ordning hör ju att i ruttens readme lämna vederbörlig credit till dom som bidragit med skapelser eller annat, men man kan alltid gardera sig med att man KAN ha missat något objekt och ber isåfall upptäckaren att meddela det, så att man kan justera sin credit-readme.