Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-17, 16:35   #1117
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
/.../
Det visar att allt det här är en början, jag måste ändra ljud filen också för jag har bara tog den som jag hade inspelat under c20 hyttåkning och det var full fart när det hände (vi provade nödbromsen från full till stopp), så jag måste ta bort alla "unwanted sounds". Jag måste också fixa dataskärmen för alla information från det huvud skärm tas inte bort, osv osv.
/.../
SV
Föraren tyckte det var riktigt kul att göra en nödbromsning från full fart (80 km/h) med Nödstopp-knappen, det hade han aldrig provat tidigare.

Men det blir kortare bromssträcka om man lägger körspaken i nödbromsläge. Det beror på att när man nödbromsar med körspaken bromsar vagnen med både luft- och motståndsbromsen medan den bara bromsar med luftbromsen när man trycker på Nödstopp. Det skiljer c:a 5 sekunder från full fart till noll, vi provade båda sätten.

Det känns också skillnad, när man trycker på Nödstopp är upplevelsen att ingenting händer på ett par sekunder medan nödbroms med körspaken känns direkt. Själv satt jag med ryggen i körriktningen när vi provade och kände helt klart skillnaden i bromsförlopp.

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2007-11-17 klockan 16:39.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat