Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-28, 02:55   #1196
UP6936
Medlem

Reg.datum: Aug 2003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Jag vågar påstå att C20 tågmodellen är det största som har hänt tågsimuleringsvärlden hittills och jag känner på mig med största sannolikhet att vi så småningom kommer att få se: X1, X2, X3, X10, X60 och många fler tåg med fotorealistiska hytter till Trainz Railway Simulator i framtiden, aktuellast till trainz verkar just nu vara: C20 som kontinuerligt kommer i nya fräscha superduper upplagor, X10p, UBXP "Roslagsbanevagnarna" Länge sedan man hörde om hur det går med C14H till Trainz faktiskt, jag tror jag ska kolla den tråden.
Mvh Johnny Nilsson
En absolut förutsättning för att lyckas så som David har gjort med C20 är, förutom talang inom 3D-modellering, att kunna få tillgång till dokumentation och, inte minst, till själva vagnarna och det är inte alltid alldeles självklart att det går att lösa.

Om jag får skryta lite har jag haft möjlighet att arrangera så att David fått tillgång till allt detta. Även Conny_87 har hjälpt till.

Inte minst har utfärden med C20 2163 på morgonen den 10 juni i år bidragit till att skaffa ljudmaterial och kompletterande bildmaterial. En intresserad förare som ställde upp på Davids idéer och önskemål gjorde det hela än mer produktivt. Tillgången till 2064 och en reparatör i Nyboda i april förra året har bidragit till att göra förarmiljön autentisk. För att få bra bilder på IDUn har även 2164 varit inblandad.

Sammanlagt har, som jag skrivit tidigare, totalt 6 C20 varit inblandade i projektet på olika sätt (hittills).

Man kan väl bara hoppas att David efter C20-projektet tar sig an Cx-vagnarna. Ett viss bildmaterial finns redan.

Ett stort tack går givetvis till mina vänner inom Tågia som ställt upp på mina önskemål och sett till att alla nödvändiga tillstånd funnits. Det är inte alldeles självklart att man, utan kostnad, kan få låna en C20 med förare en tidig söndagmorgon! (Tanken med den tidiga söndagsmorgonen var baserad på att det då är 15-minutertrafik på Tub3, alltså gott om tid att göra saker mellan trafiktågen). Tack också till Veolia-folket på TLC3 som stod ut med Davids påhitt!

F.ö. har David, förutom sina äventyr med C20, åkt förarhytt i X60 och kört A32. Men det var andra som fixade det!

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat