Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-19, 01:25   #1234
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Conny_87
Japp, testar när jag är tillbaka. Nåt mer ni är sugna på att ha provat på samma gång?

Va?! Bara en hytt! Nu är du tråkig Lars, blir mer spännande om båda är igång!

EDIT: Kom på att det nog inte går att koppla på så vis. Då får man ju två aktiva hytter i samma tåg vilket gör att du måste starta om i vilket fall som helst! Men jag provar.
Ett problem man lär ha haft när X10P kom till RB var att man kunde ha två hytter aktiva samtidigt efter hopkoppling. Vagnarna gick därför på dispens från dåvarande Järnvägsinspektionen en tid tills man löst problemet.

Men prova gärna olika scenario när du får en chans. Ju mer realistiskt modell desto bättre (men vissa saker måste ju förbli dolda!).

EDIT: En tanke som slår mig är att på GS M21 kunde en hytt i V2 bara var aktiv i 30 sekunder och med begränsad funktionalitet, tillräckligt för att tillåta isärkoppling. Därefter "dog" hytten. Tyvärr ledde otillräcklig kunskap om detta plus bristande kunskap om vagnens bromsystem och funktion i övrigt till den svåra olyckan vid Vasaplatsen i början på 90-talet där ett tvåvagnars M21-tåg okontollerat skenade baklänges och ställde till ett mindre helvete med flera döda och stora materiella skador.

Det bästa är att man vet vad man håller på med..... Ska man testa ska det vara på plant spår.....

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2007-12-19 klockan 02:12.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat