Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Alltså jag håller helt klart med. Det finns inget som saknar charm så mycket som Volvo 240/740. De är gjorda av rent praktiska motiv, men saknar helt estetiska baktankar. Fyrkantighet när den är som sämst.
Men visst är det charmigt med PV och Amazon...
Även om jag själv är frälst på Saab. De har alltid haft en sportigare attityd, och ett trevligare formspråk. Lika praktiska som Volvo, men betydligt roligare.
|
Jag misstänker att det finns en anledning till varför dom har gjort den så kantig. Visserligen kan jag hålla med om att det kan vara lite fult, men Volvo ville väl få en bra, stor och rymlig familjebil därav kantigheten misstänker jag

. Men jag vet inte varför jag är så fäst vid dessa bilar.. Jag tycker inte om volvos senaste modeller (V70, Xc70, C30, S40 etc). Det ska vara äldre volvo bilar före 2003

.
Men jag tackar för alla kommentarer och det gör även min far som är fotografen.
Citat:
Ursprungligen postat av ssg
Volvo 240 är verkligen en bil jag vill köra skiten ur bokstavligt talat. Det skall ryka om motorn, kolvarna skall ha skjutit genom motorhuvet och den lilla grusvägen skall vara helt sönderkörd 
|
Tro mig min farsa försökte för skoj skull, gick inte så bra... 190 km/h på fyrans växel och 120 på trean... Det går knappt

Isåfall ska man toktrimma bilen