Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-16, 12:06   #8
FredrikNestor
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Standard

Vad negativt det var här då :-)

Givetvis är säkerheten inte lika bra som i en stor Volvo. Men om ni inte vågar sätta er i den här elbilen, så antar jag att ni aldrig skulle sätta er på en motorcykel eller moped heller?
Jag känner mig bra mycket tryggare i en sån här elbil än till exempel när jag cyklar genom stan, där är man verkligen oskyddad.
Eftersom den här bilen passar bäst för stadskörning så är det ju inga höga hastigheter vi pratar om, de smällar som blir i stan leder väll sällan till att man krossas och stendör.

När batterierna är slut så får man givetvis lämna in dem för återvinning, så tar de hand om rubbet, det kommer inte att hamna på nån skrottipp och förstöra miljön.
Dessutom räknar jag med att om nått eller några år så finns det bra mycket billigare moderna batterier att köpa, som både är mycket lättare och har högre kapacitet. De forskar ju massor om detta nu så det tar nog inte så lång tid innan de blir mycket billigare.

Så denna bil är alltså för er som behöver en bil för stadskörning, kanske som andrabil som frugan kan ta till jobbet.
Men för er som är livrädda för trafiken och aldrig ens åkt moped eller cykel i stan, så är det nog inget för er, då får ni köpa en stor stadsjeep istället

Ang servicen. Alla reservdelar går att beställa hem. Givetvis är det en fördel om man är lite händig själv, men eftersom vi är fler än en som vill ha varsin elbil så kan man ju hjälpas åt med servicen. Det borde inte vara så mycket svåra grejer på en sån här bil. Tror den är ganska enkelt uppbyggd.

Senast redigerad av FredrikNestor den 2008-04-16 klockan 12:13.
FredrikNestor besöker inte forumet just nu   Svara med citat